بهترین راه برای سرعت بخشیدن به گردش خون سر، انجام یکی از تمرینهای یوگاست.

در این تمرین، بدن بلند می شود و بالای سر قرار می گیرد، در نتیجه خون در پوست سر جریان سریعتری پیدا می کند.

اما این تمرین چندان آسان نیست و نیاز به نرمش بدن و آماده سازی دارد.

تمرین بسیار ساده و در عین حال موثر برای تسریع گردش خون در پوست سر این است که به پشت بخوابید و روی شانه ها و آرنجها تکیه کنید و سر روی زمین قرار گیرد. هنگام انجام این تمرین پاها را راست نگهدارید و زانوها را خم نکنید.

ماساژ سر نیز در افزایش سرعت جریان خون نقش مهمی دارد. برای این کار، از هر فرصتی می توانید استفاده کنید.

حرکات ماساژ را به این شکل انجام دهید:

با انگشتان دو دست، سر را ماساژ دهید به شکلی که انگشتان به وطر دورانی حرکت داده شود تا زمانیکه حس کنید سرتان گرم شده است و خون در زیر پوست جریان دارد. این حرکت را در همه نقاط پوست سر انجام دهید تا به این ترتیب خون در تمام قسمتهای سر به جریان بیفتد. استفاده از برسهای مناسب هم برای سرعت بخشیدن به گردش خون موثر است. برای این کار برس را از جهات مختلف روی پوست سر بکشید تا خون را در زیر پوست به جریان بیندازد.

شستن موها

برای تمیز کردن موها، از شامپوی مناسب با جنس موهایتان استفاده کنید. می توانید به این شامپو بر حسب نوع موها مقداری مواد تقویت کنننده گیاهی یا حیوانی بیفزایید.

اگر موهای خشک و تغذیه نشده ای دارید، از روغن نارگیل و یا زرده تخم مرغ استفاده کنید و به کمک این مواد، به موها مواد غذایی لازم را برسانید. اگر موهایتان چرب است از سفیده تخم مرغ استفاده کنید و به کمک آن چربی اضافی پوست را بگیرید و مواد غذایی لازم را در اختیارش بگذارید. اگر می خواهید موهای روشن و خوشرنگی داشته باشید، از گل بابونه یا عصاره آن استفاده کنید. اگر موهایتان تیره است، از اکلیل کوهی برای جلوه بیشترش کمک بگیرید.