آیا پیش آمده است که با صورتی که خیلی خوب به نظر نمی رسد از خواب بیدار شوید ؟ این مشکلات روزمره عبارتند از قرمزی و خشکی پوست، لکه هایی که ممکن است در عرض یک ساعت ایجاد می شوند اما درمان آن مدت ها طول می کشد. بسیاری از درمان های شیمیایی آسیب بیشتری به پوست می رسانند. متخصصان معتقدند که درمان طبیعی بسیار موثر تر است.

ماسک موز و عسل :

چربی اضافی منجر به لک و جوش بر پوست می شوند. موز حاوی آهن و ویتامین C است که برای مبارزه با آکنه و کنترل چربی طبیعی پوست مناسب است. این ماسک برای مبارزه با آکنه بسیار مناسب است. نحوه ی تهیه : یک موز رسیده به همراه دو قاشق غذا خوری عسل را در ظرفی مخلوط کنید. روی پوست بزنید و این ماسک برای مدت 10 تا 15 دقیقه روی پوست بماند سپس با آب داغ و یک پد خشک آن را پاک کنید.

کرم کدو تنبل و ماسک عسل خام : این ماسک برای لایه برداری پوست بسیار مناسب است. زیرا عسل خام خواض ضد التهاب دارد و لکه هایی که بر اثر التهاب ایجاد می شوند را حذف می کند. نحوه ی تهیه : یک قاشق غذاخوری کدو تنبل کنسرو شده به همراه نصف قاشق چای خوری خامه پرچرب و یا شیر پرچرب و یک قاشق چای خوری عسل خام را باهم مخلوط کنید . این مخلوط را برای پانزده دقیقه روی صورت بگذارید و سپس با آب داغ بشویید.

ماسک آسپرین : این ماسک به طور ویژه برای درمان جوش و کم کردن التهاب ناشی از جوش موثر است. نحوه تهیه : یک تا سه قرص آسپرین را داخل ظرف بیندازید و در مقدار کافی آب حل کنید . چند قطره عسل گرم به این مخلوط اضافه کنید و برای ده دقیقه بر روی پوست خود بزنید و سپس آن را بشویید.

ماسک آلو : این نوع ماسک برای پوست هایی که مستعد جوش هستند بسیار مناسب است اما باید گفت که این ماسک می تواند احیا کننده ی هر نوع پوستی باشد. همچنین آلو منبعی از ویتامین A ,B,K,E,C و همچنین حاوی آهن، پتاسیم و منیزیم می باشد. وقتی که بر ناحیه ای از پوست از این ماسک استفاده می شود سلول های پوست را از التهابی که ناشی از رادیکال های آزاد می باشند محافظت می کند و به پوست خاصیت انعطاف پذیری می دهد. کسانی که از جوش صورت و آکنه رنج می برند با استفاده از این ماسک چربی پوست را کنترل می کنند.

ماسک آلوورا و و آووکادو: آووکادو حاوی اسیدهای چرب و ویتامین هایی هستند که باعث آبرسانی به پوست می شوند و باعث بهبود و التیام پوست های خشک می شوند. آلوورا به عنوان یک مسکن و ضد التهاب می باشد. نحوه تهیه : نصف آووکادو را در ظرف بکوبید. دو قاشق غذا خوری ژل آلوورا ، یک قاشق غذاخوری جو و یک قاشق غذا خوری عسل گرم را اضافه کنید. از این ماسک برای تمیز کردن پوست و درمان پوست خشک استفاده نمایید. به مدت پانزده دقیقه این ماسک بر روی صورت بماند و سپس آب گرم و پد خشک پاک کنید.

لوسیون عسل : اضافه کردن مقداری عسل خام به هر مرطوب کننده ای این لوسیون را ایجاد می کند که باعث آبرسانی به پوست می شود. این ترکیب در بسیاری از کرم ها و پاک کننده ها یافت می شوند . دقت کنید لوسیون خیلی حالت چسبنده پیدا نکند. نحوه ی تهیه : چند قطره عسل را به هر مرطوب کننده ای که قبلا استفاده می کردید اضافه کنید و از این لوسیون استفاده نمایید.

ماسک خیار و جو : این دو برای کاهش التهاب بسیار مناسب هستند. نحوه تهیه : یک فنجان جو پخته شده را با خیار ریز خرد شده مخلوط کنید مخلوط را به مدت بیست دقیقه بر پوست بزنید و سپس با آب گرم بشویید.