های لایت کردن موها در بین خانم ها بسیار پرطرفدار است اما مراقبت های خاص خود را می طلبد.

مراقبت های ضروری از موهای هایلایت

های لایت کردن موها یکی از شیوه های آسان برای ایجاد تغییرات ظاهری میباشد. در این مقاله سعی بر این است تا با ارائه روش های ساده نحوه مراقبت از موهای هایلایت شده و دکلره را مورد بررسی قرار دهیم.

اما قبل از رنگ کردن مو توجه داشته باشید که ...

تست رنگ مو در یک ناحیه کوچک ضروری میباشد حتی اگر قبلا حساسیتی نشان نداده اید زیرا امکان دارد پوست شما بعلت تغییرات هورمونی ، تغییرات شیوه زندگی و یا خالکوبی ها واکنش نشان دهد. به همین دلیل 48 ساعت قبل این تست را انجام دهید.

هایلات مو در واقع یک گزینه متنوعی جهت تغییر می باشد. میتوانید آن را بطور ماهرانه انجام بدهید و یا به رنگ عسلی، قرمز آتشین انجام داده و یا با رنگ آبی تیره کاملا در مرکز توجه باشید. مراقبت از موهای هایلایت نیاز به صرف زمان دارد. در حالیکه رنگ کردن مو یک درمان شیمیایی بشمار می آید پس باید انتظار آسیب های کوچک را داشته باشید.هرچند که با انجام مراقبت های روزانه مو میتوانید موهایی درخشان و سالم داشته باشید.

هایلایت با مو چه میکند ؟

محصولات رنگ کردن مو دارای خاصیت قلیایی هستند که باعث میشوند ترکیبات رنگ بداخل منافذ مو نفوذ کرده و رنگ را در ساقه های مو ثابت کنند.امروزه سعی شده تا رنگ موهای جدید به شیوه ای مناسب تهیه شوند اما در هر صورت تقریبا شیوه مصرف آنها یکسان است. بنابراین هر نوع از محصولات رنگ مو را که استفاده نمایید موهایتان را مستعد خرد شدن و شکنندگی میکند و بطور کلی به آن آسیب میرساند. دکلره کردن مو آسیب بیشتری را برای مو بهمراه خواهد داشت درحالیکه یک عامل مناسب برای پرپشت نشان دادن موها است.برای کاهش آسیب های شدید ایجاد شده بعلت استفاده از محصولات شیمیایی دنبال نمودن شیوه های مراقبتی مو امری ضروری است.

شیوه های مراقبتی موهای هایلایت شده:

استفاده اجتناب ناپذیر از نرم کننده های مخصوص

همانطور که میدانید اولین شستشوی مو پس از رنگ کردن توسط آرایشگر شما در آرایشگاه انجام میشود و او از نرم کننده برای نرم و لطیف نمودن ساقه های مو استفاده میکند. بطور معمول نباید این مرحله را از قلم بیندازید اما اگر بنا به دلایلی نمیخواهید آن را انجام دهید حتما آرایشگر خود را مطلع کنید. او حتما چند نمونه از محصولات نرم کننده مخصوص را به شما میدهد تا در خانه از آنها استفاده نمایید.(البته این نوع از محصولات گرانقیمت هستند) در رابطه با نحوه استفاده از نرم کننده های خاص اطلاعات کسب کنید تا نیازی به مراجعه هفتگی به سالن آرایش نباشد و بتوانید آن را در خانه انجام دهید. اما سعی کنید حداقل ماهی یکبار برای نرم و مرطوب نمودن موهایتان به آرایشگاه مراجعه کنید.

انتخاب صحیح محصول

برای حفظ درخشندگی موهای رنگ شده خود باید محصولاتی را با فرمولاسیون مناسب انتخاب نمایید. اینها شامل شامپو،نرم کننده و سروم های مو هستند که دارای فرمولاسیون مرطوب کنندگی مو میباشند.از آنجاییکه موهای شما رطوبت طبیعی خودش را از دست داده استفاده از این محصولات باعث بازگشت رطوبت و تازگی به موهای شما میشود.

دوری جستن از گرما

در حال حاضر رنگ به اندازه کافی سبب خشک شدن موهایتان شده است پس سعی کنید که استفاده مداوم از اتوی مو و سشوار را کاهش دهید. گرمای حاصل از ابزار حالت دهنده ی مو سبب از بین رفتن رنگ مو و کاهش طول عمر آن میشود. تا جای ممکن از استفاده از این وسایل خودداری کنید اما زمانیکه مجبور به اینکار شدید مطمئن باشید که قبل از آنها از سروم مو استفاده کرده اید. همچنین از دوش گرفتن با آب گرم پس از شامپو زدن پرهیز نمایید زیرا باعث از بین رفتن رنگ میشود اگر تحمل آب سرد برای شما دشوار است سعی کنید از آب ولرم استفاده نمایید.

محافظت از خود در برابر عناصر طبیعی

نور خورشید حاوی اشعه UV شدید است که باعث آسیب دیدن مو میشود. از ایستادن طولانی مدت درزیر آفتاب خودداری نمایید و اگر مجبور بودید حتما سر خود را با یک روسری یا دستمال خنک بپوشانید. همچنین اگر موهایتان را دکلره کرده اید میتوانید از چتر استفاده کنید. فراموش نکنید مدت زمانی را که در استخر بسر می برید از کلاه شنا استفاده نمایید زیرا کلر موجود در آب استخر باعث آسیب دیدن موهایتان میشود. ( بطور مثال باعث تغییر رنگ مو به سبز میشود.) اگر که قصد دارید مدت زمانی طولانی را در زیر نور خورشید بگذرانید حتما از سرم مو که نقش محافظ را ایفا میکند،استفاده نمایید.

توجه به توصیه های آرایشگر

آرایشگر شما اطلاعات فراوانی دارد پس سعی کنید توصیه های اورا دنبال نمایید. آرایشگران حرفه ای مراقبت های روزمره مناسبی را با توجه به بافت موی شما و رنگ موی استفاده شده تجویز می نمایند. بنابراین منطقی است که به جای استفاده از روش کلی ، توصیه های این افراد را انجام دهید.