موهای ما مهمترین وسیله ی ایجاد تغییر و زیبایی هستند و همه جا همراه ما می آیند . اما اگر بخواهیم صادق باشیم ، موها می توانند به یک عذاب تبدیل شوند. اما با یک سری نکات بسیار ساده ، می توانید به موهای خود به صورت روزانه در عین حال که وقت زیادی نمی گذارید ، شکل زیباتری ببخشید .

به سنجاق سرهای خود اسپری مو بزنید آیا سنجاق روی موهای شما هم سر جای خود نمی ایستند ؟ اگر کمی از اسپری موی خود را به این سنجاق ها قبل از نصب بر روی مو بزنید ، محکم تر روی موها قرار می گیرند و دیگر لازم نیست نگران مدل موهای خود باشید.

سنجاق ها را روی یک دستمال کاغذی قرار دهید و کمی اسپری به آنها بزنید ، اجازه دهید خشک شوند و بعد روی موها نصب کنید . این کار خصوصا به حفظ مدل موهای صاف و نازک کمک می کند.

در روزهایی که خسته هستید هم موهای زیبا داشته باشید روزهایی در زندگی همه ی ما وجود دارد که حوصله ی موهای خود را نداریم و یا شاید نمی توانیم به اندازه کافی برای موهای خود وقت بگذاریم . همیشه یک اسپری حالت دهنده با خود داشته باشید. خصوصا اگر موهای چتری دارید این مورد خیلی برای شما مفید خواهد بود . با کمی اسپری می توانید موهای به هم ریخته را خیلی سریع مرتب کنید . گاهی بعد از خواب چتری ها هر کدام به یک جهت و بسیار نامنظم هستند. به جای شست و شو ، خشک کردن و حالت دادن موها ، کافی است از کمی اسپری حالت دهنده استفاده کنید و از سشوآر و برس برای حالت دادن به مو کمک بگیرید.

موهای دم اسبی را حجیم تر نشان دهید دم اسبی را به دو قسمت تقسیم کنید، روی قسمت زیرین یک کلیپس کوچک بزنید و مو های قسمت بالایی را روی آن بریزید . حال دم اسبی شما حجیم تر و زیبا تر شده است.

طرف موج دار سنجاق باید رو به کف سر باشد احتمالا همه ما از سنجاق های مو به صورتی وارونه استفاده می کنیم ! قسمت موج دار سنجاق سرهای مشکی متداول برای نگه داشتن مو ها طراحی شده اند. این درحالی است که قسمت صاف هم موها را به سمت پایین نگه می دارد. پس باید طرف موجدار رو به کف سر باشد.

فر کردن مو را با وسایل حالت دهنده حرارتی را کنار بگذارید همه ما می دانیم گرما و حرارت چطور به موهای ما آسیب می رساند. اما راهی وجود دارد که می توانید به وسیله ی آن و بدون آسیب رساندن ، موهای فر زیبایی داشته باشید. البته اگر عادت دارید صبح ها دوش بگیرید ، این روش خیلی مناسب نیست. اما اگر در طول شب موهای خود را دور نواری در اطراف سر ، مثل یک تل ، بپیچید و با همان بخوابید ، موهای فر زیبایی هنگام صبح خواهید داشت.

ریشه ی موها را بپوشانید اگر برای رنگ کردن موهای خود مدتی است که به آرایشگاه سر نزده اید ، احتمالا ریشه ی موهای شما به راحتی قابل مشاهده است. برای پوشاندن آنها کافی است کمی اسپری مو به موی خود بزنید و فرق موهای خود را به صورتی نامرتب ، مثلا زیگ زاگ ، انتخاب کنید. کمی با یک شانه ی دندانه درشت به موها حجم داده و به همین ترتیب ریشه آن را بپوشانید.

قسمت هایی از مو که به راحتی مرتب نمی شوند را مهار کنید اصلا لازم نیست برای مرتب کردن مو به همه ی قسمت های آن اسپری بزنید . یک مسواک بردارید و آن را اسپری نمایید و به قسمت های مهار نشدنی موی خود بزنید ، با این کار بدون خشکی ، موها حالت می گیرند.

قبل از استفاده از وسایل حالت دهنده ی مو آنها را خشک کنید وقتی از وسایل حالت دهنده ی حرارتی روی موهای مرطوب استفاده می کنید ، آسیبی اجتناب ناپذیر و آهسته به موها وارد می شود. قبل از استفاده از اتوی مو و یا وسایل فر کننده مطمئن شوید موهای شما کاملا خشک است.