فعال باشید نکته ی شماره یک که به سلامت شما در کنار جلوگیری از کاهش وزن کمک می کند ، انجام فعالیت های مختلف است. حتی اگر هوا در محل زندگی شما برفی باشد ، بیست دقیقه را خارج از خانه سپری کنید و یا در خانه 20 دقیقه از ورزش پیوسته را امتحان کنید.

اگر حتی 20 دقیقه وقت ندارید ، 5 دقیقه هم به پیشگیری از افزایش وزن کمک می کند. تنها نکته ای که اهمیت دارد این است که صبح ها کمی از خانه بیرون بروید و فعال باشید.

علاوه بر ورزش صبحگاهی ، در طول روز فعالیت های بیرون از خانه را حفظ کنید ، می توانید یک زمین خالی پیدا کنید و با دوستان خود فوتبال در تیم های 3 نفره بازی کنید .

روی پروتئین متمرکز باشید نکته ی دیگری که باید در بحث پیشگیری از افزایش وزن به آن توجه کنید ، مصرف بیشتر پروتئین خوب و با کیفیت است.

گوشت بوقلمون یکی از بهترین منابع پروتئین محسوب می شود. بوقلمون در واقع سرشار از تریپتوفان ، پروتئین و دیگر انواع آمینو اسید می باشد که از سیستم ایمنی بدن پشتیبانی می نمایند و همین موضوع نیز موجب بهبود شرایط روحی و خلق و خوی افراد نیز می گردد. مصرف یک بشقاب بوقلمون علاوه بر فراهم آوردن میزان بالای پروتئین ، کالری و چربی کمتر و تریپتوفان، که به بدن برای تولید نیاسین و سروتونین کمک می کند ، میزان زیادی سلنیوم ، فسفر و ویتامین B دارد.

از جمله فواید سلنیوم ، به عنوان آنتی اکسیدانی قوی ، می توان به تنظیم تولید هورمون های تیروئید اشاره کرد. به عنوان ماده ی غذایی سرشار از فسفر ، بوقلمون به تولید پروتئین توسط خود بدن و همچنین مصرف هرچه بیشتر چربی و کربوهیدرات و در نتیجه پیشگیری از افزایش وزن کمک می کند.

و حال اگر بخواهیم از فواید ویتامین های گروه B ، مثل نیاسین ، ویتامین B6 و ریبوفلاوین ، بگوییم ، می توان به مواردی نظیر کمک به گوارش بهتر ، بهبود سلامت مغز ، عملکرد هرچه بهتر سیستم ایمنی بدن ، سوخت و ساز و تولید گلبول های خون اشاره کرد.

وزن خود را به صورت منظم چک کنید شاید وزن کردن خودتان به صورت منظم در کنترل و پیشگیری از افزایش وزن موثر باشد. اگر وزن شما رو به افزایش است ، وقتی برای تغییر در سبک زندگی خود اختصاص دهید . با انجام این استراژدی ، در واقع در صورت مشاهده ی افزایش وزن جزئی هم سریع اقدام به پیشگیری از آن خواهید کرد.