موهای مجعد

یکی از بزرگترین مشکلات افرادی که موی مجعد دارند، درخشندگی کم موهاست. موی مجعد سطحی ناصاف دارد که درخشندگی را به خوبی منعکس نمی کند. به همین علت هرچه مو فرتر یا مجعد تر باشد، کدرتر به نظر می رسد. برای رفع این مشکل این نکات را رعایت کنید:

از نرم کننده و مرطوب کننده ای استفاده کنید که به صاف شدن مو کمک می کند. این کار باعث می شود تا مو نور را بیش تر منعکس کند. در حمام از شانه ای استفاده کنید که ماده حالت دهنده را به طور یکسان به همه مو برساند. یک بار در هفته شامپوی شفاف کننده مصرف کنید تا کدری مو برطرف شود. موها را با آب خنک بشویید تا شفافیت مو بهتره منعکس شود. به آرایشگاهی هایی مراجعه کنید که خدمات ویژه شفاف کردن مو را ارایه می دهند. بعداز شستشو، موها را به آرامی با حوله ضخیم که آب را بخوبی جذب می کند. خنک کنید.

موهای صاف

متاسفانه موی صاف روی پوست سر می خوابد، به همین سبب بیش تر در معرض چربی پوست قرار می گیرد. برای جلوگیری از چرب شدن پوست سر، هر روز از یک شامپوی قوی و هفته ای یک بار از کرم تقویت کننده مخصوص استفاده کنید.

بعد از استحمام

بعد از استحمام اگر موهای شما پف می کند به جای استفاده از ژلها که باعث خفه شدن مو می شوند از روغنهای مفید گیاهی استفاده کنید و البته به یا داشته باشید که هیچ روغنی نباید بیش از 3 ساعت روی سر بمالد و پس از آن باید با یک شامپوی خوب شستشو شود.

از حنا این گیاه مفید استفاده کنید. گفتنی است که به هیچ وجه کارایی خود حنا با شامپوهای حنا قابل مقایسه نیست. اگر از رنگ دادن حنا خوشتان نمی آید میتوانید از پودر گل ختمی استفاده کنید که دیگر حنایتان رنگ نمیدهد، به علاوه از خواص خود حتمی نیز بهره برده اید.

شلتوک یا همان سبوس برنج، گیاه ارزان قیمتی است که در هر عطاری یافت می شود. می توانید از دمکردی آن مانند چای استفاده کنید.

از رسیدن گرد و خاک و دود به موهایتان جلوگیری کنید که دشمن مو هستند.

سعی کنید موهای خود را با شانه ی پلاستیکی شانه نکرده و این کار را با شانه ی چوبی انجام دهید. در ضمن استفاده از سشوار نیز به هیچ وجه توصیه نمی شود و اگر مجبور به استفاده از آن هستید حتی الامکان از درجه ی بسیار گرم آن استفاده نکنید. بعلاوه از شانه کردن موها در حمام خودداری کنید.