موهای نارنجی بعد از دکلره کردن از دلواپسی های خانم ها بعد از ورود به سالن های آرایش است.

راههایی برای ثابت نگه داشتن رنگ نارنجی مو پس از دکلره

مه شو:بسیاری از خانم ها برای داشتن موهایی بلوند، زمینه آنها را سفید میکنند که گاهی اوقات نارنجی شدن مو را در پی دارد. اگر که میخواهید موهایتان را یک یا دو درجه روشن کنید میتوانید این کار را در منزل انجام دهید اما اگر قصد ایجاد تغییرات بزرگ را دارید و میخواهید موهای مشکی یا قهوه ای خود را بلوند نمایید ، توصیه میشود که از یک فرد متخصص کمک بگیرید. همه ما دوست داریم که رنگ موهای مختلف را تجربه کنیم برای همین گاهی اوقات امکان دارد اشتباه کنیم در نتیجه موهای بد رنگی خواهیم داشت. اما اگررنگ موهایمان به نارنجی تغییرکند چطور؟ متاسفانه هرکسی نمیتواند با موهای نارنجی رنگ کنار بیاید. خبر خوب این است که میتوانید در منزل از این مشکل خلاصی یابید.

چرا موهایتان به نارنجی تغییر رنگ میدهند؟

افرادی که دارای موی مشکی هستند و قصد دارند آن را مش و یا روشن کنند بیشتر با مشکل تغییر رنگ موها به نارنجی مواجه میشوند. از آنجاییکه موها بطور مساوی در تمام قسمتها رنگ نشده اند ساقه ها و ریشه های مو سایه های متفاوتی از رنگ را پس از رنگ کردن خواهند داشت.

موهای بیشتر خانوم هایی که قهوه ای رنگ است دارای ته رنگ قرمز می باشد و زمانیکه دکلره شد به نارنجی تغییر رنگ میدهد. البته این زمانی اتفاق می افتد که موها بطور مناسب و در زمان مناسب دکلره نشده باشند.

زمان مناسب جهت دکلره کردن موها بستگی به صخامت و پر بودن موها دارد بنابراین نمیتوان زمان دقیقی برای آن تعیین نمود.

ـ استفاده از مواد پاک کننده

از مواد پاک کندده جهت پاک کردن ته رنگ نارنجی و زرد موجود در موها استفاده نمایید این راه استفاده شده توسط افراد گزینه خوبی برای ثابت کردن رنگ نارنجی موها است.( تغییر نارنجی بد رنگ به نارنجی متعادل)

از مواد توناژ صورتی و آبی برای طبیعی جلوه دادن رنگ نارنجی استفاده نمایید.همچنین میتوانید از شامپوهایی که دارای رنگ دانه های صورتی و آبی هستند استفاده کنید.

بخاطر داشته باشید که از توناژ مخالف استفاده نمایید. برای رنگ های گرم نظیر زرد و نارنجی استفاده از توناژ رنگهای سرد موثر خواهد بود.

ـ دکلره یا سفید کردن مجدد مو

دکلره کردن مجدد مو باعث تغییر رنگ سایه های نارنجی موجود در آن به بلوند میشود. نکته مهم این است که حداقل باید یک هفته از دکلره کردن ابتدایی موهایتان بگذرد و بعد مجدد آن را انجام دهید زیرا در غیر اینصورت موهایتان میسوزد.

ـ استفاده از رنگ موی نیمه دائمی (موقت)

اگر میخواهید رنگ موهایتان را بدون دکلره ثابت نگه دارید از رنگ موهای نیمه دائمی استفاده نمایید که لطیف تر از رنگ موهای دائمی هستند و بعد از 24 ساعت میتوانید با شامپو آن را بشویید.

از آنجاییکه رنگ های موقت در برندهای مختلف در بازار موجود میباشند با استفاده از آنها میتوانید موهایتان را در منزل براحتی رنگ کنید. تنها تفاوتی که با رنگهای دائمی دارد این است که برای روشن نمودن موها نیازی به استفاده از دکلره نیست.

ـ استفاده از رنگ های تیره

یک روش موثراین است که موهایتان را تیره کنید و از رنگ های قهوه ای روشن و قهوه ای متوسط و یا کبود استفاده نمایید. توجه داشته باشید که باید از رنگ های تیره تر از موهای کنونی خود استفاده نمایید.

ـ استفاده از مواد طبیعی

یک راه حل طبیعی برای روشن کردن موهایتان استفاده از عسل است. میزان مساوی از عسل و نرم کننده مو را مخلوط نمایید و بر روی موهایتان بمالید. موهای خود را بمدت 8 تا 10 ساعت بپوشانید. این روش مدت زمان زیادی نیاز دارد و گاهی نیاز به تکرار آن است.

ـ بازگشت به رنگ اصلی مو

اگر که از داشتن موهایی بد رنگ میترسید براحتی میتوانید موهایتان را به رنگ اصلی آن بازگردانید. برای اینکار مسلما باید از رنگ هایی چند درجه تیره تر استفاده نمایید زیرا استفاده از رنگ های روشن تغییر محسوسی در موهایتان ایجاد نمیکند.

ـ کمک گرفتن از افراد متخصص

بهتر است که در این رابطه با آرایشگر خود مشورت نمایید زیرا او با درنظر گرفتن رنگ موهایتان و توناژ های مختلف رنگ باعث بازگشت زیبایی به موهایتان میشود.