وجود کربن دی اکسید بیش از حد در هوا آلرژی زا خواهد بود.قطعا زمینه هایی نظیر پرندگان ، شکوفه ها نیز حس بدی از آلرژی را در فصل بهار در شما پدید می آورند. خبر خوب این است که آلرژی های طبیعی را می توان با باز کردن در یخچال برطرف کرد. به این معنا که مصرف مواد غذایی سرشار از ویتامین C و اسید فولیک به کاهش التهاب و واکنش های آلرژیک کمک می نمایند.

ـ کلم بروکلی : سطح بالایی از ویتامین C موجود در کلم بروکلی باعث تسکین آلرژی می شود. بروکلی یکی از گیاهانی است که ثابت شده است برای باز کردن سینوس های مسدود مفید می باشد. محققان پی برده اند که حدود 500 میلی گرم ویتامین C در روز می تواند علائم آلرژی را کاهش دهد و تنها یک فنجان کلم بروکلی خام حاوی 80 میلی گرم از این نوع ویتامین است.

ـ انگور قرمز،زغال اخته و شراب قرمز : این نوشیدنی ها همگی یک عنصر مشترک دارند که یک ترکیب پلی فنلی بنام رسوراترول است. در یک تحقیق صورت گرفته در سال 2013 محققان دریافتند که رسوراترول به سرکوب واکنش های آلرژیک کمک می کند. همچنین دریافتند که برای قلب مفید است و می تواند مانع از سرماخوردگی شود.

ـ شکلات : این خبر خوبی برای علاقمندان به شکلات است. در مطالعات اخیر ثابت شده است که کاکائو یافت شده در شکلات خواص ضد آلرژی دارد. البته این مزیت بیشتر برای شکلات تلخ بیان شده است.

ـ مرکبات : برای اینکه حدود 500 میلی گرم از ویتامین C لازم را جذب کنید بهتر است از مرکباتی نظیر پرتقال،گریپ فروت و لیمو استفاده کنید. یک پرتقال بزرگ حدود 100 میلی گرم از این ویتامین را دارا می باشد این در حالیست که نیمی از یک گریپ فروت بزرگ چیزی در حدود 60 میلی گرم را دارا است.

ـ کلم پیچ : این ماده سبزرنگ یک بسته عالی برای مقابله با آلرژی می باشد دقیقا همانند کلم بروکلی. این نوع از کلم سرشار از کاروتنوئید است که برای مبارزه با علائم آلرژی بسیار مناسب است.

ـ پیاز و سیر : کورستین سلاح دیگری است که برای مبارزه با آلرژی مناسب است.در واقع کورستین همانند یک آنتی هیستامین است. پیاز و سیر سرشار از این ماده می باشند.

ـ جعفری : جعفری مانع از ترشح هیستامین می شود در نتیجه مصرف آن برای آلرژی بسیار مفید خواهد بود.