مراقبت از پوست برای خانم هایی که پوست تیره دارند:

توجه به این نوع پوست نقش بسیار مهمی در حفظ درخشانی و صاف شدن پوست دارند. در ادامه نکاتی درباره مراقبت پوست زنان آفریقایی تبار اشاره می شود.

مه شو:پوست سالم بخش جدایی ناپذیر یک ظاهر خوب است. بسیاری از زنان و دختران آفریقایی تبار باید نکاتی را درباره پوستشان رعایت کنند. پاکسازی و مرطوب کردن پوست در فواصل زمانی باعث زیبایی پوست می شود. اگر مراقبت از پوست مناسب نباشد باعث می شود که پوست خسته و کسل به نظر بیاید. مراقبت نامناسب از پوست باعث مشکلات عفونتی و عوارض پوستی می شود.

پوست زنان آفریقایی تبار ، به میزان SPF 13 در برابر اشعه خورشید از پوست خود به طور طبیعی محافظت می کنند و کسانی که پوست تیره تری دارند برای مدت زمان طولانی تر می توانند در معرض آفتاب باشند چون کمتر دچار آفتاب سوختگی می شوند. اما استفاده از کرم ضد آفتاب در تمام طول سال برای همه ی افراد ضروری است.

پوسته پوسته شدن :

برای داشتن پوست مناسب باید روزانه از پوست خود مراقبت کنید. از استفاده از لوازم آرایشی که از چربی ساخته شده است خود داری کنید. استفاده از پاک کننده های حاوی اسید سالسیلیک مناسب است . استفاده از پاک کننده هایی که مواد سخت تری دارند باعث تورم می شوند. محصولات مراقبت کننده از پوست را به سر انگشتان خود بزنید و به آرامی روی پوست خود ماساژ بدهید همچنین بر روی دست و پا هم می توانید استفاده کنید.

مرطوب کردن :

برای اینکه پوست درخشانی داشته باشید می توانید از مرطوب کننده ها استفاده کنید. برای پوست های تیره اگر مراقبت نشوند خشک به نظر می رسند. بهترین زمان برای استفاده از مرطوب کننده ها بعد از حمام می باشد. مرطوب کننده صورت شما با مرطوب کننده بدن شما باید متفاوت باشد. اگر پوست حساسی دارید مرطوب کننده ممکن است جذب پوست نشود.

بسیاری از محصولات مرطوب کننده حاوی مواد مغذی هستند که به درمان مشکلات بدون اضافه کردن چربی اضافی ، مواد معطر و یا دیگر مواد غیر ضروری می پردازند. برای برطرف کردن خشکی پوست از مرطوب کننده با کیفیت خوب استفاده کنید. اگر مرطوب کننده شما مرغوب باشد از بروز لکه های رنگی بر پوست شما جلوگیری می کند . چنانچه پوستتان چرب است از مرطوب کننده با کمترین چربی استفاده کنید.

شما می توانید از روغن درخت قلمی و یا کره کاکائویی برای مرطوب کردن پوستتان استفاده کنید. پوست شما را نرم و مرطوب می کنند و در برابر اثرات مخرب نور خورشید و نیز آلودگی ها پوست شما محافظت می شود.

ویتامین های E و D به جلوگیری از چین و چروک، و کاهش لکه ، لکه های سیاه ، و یا هر لکه های دیگر کمک می کنند.

معاینه دوره ای پوست :مشکل دیگر معاینه پوست به صورت نا منظم است . معمولا زنان آفریقایی تبار که پوست تیره دارند بیشتر در معرض سرطان پوست هستند به نسبت زنانی که سفید پوست هستند. البته امکان کاهش خطر ابتلا به سرطان پوست وجود دارد. باید بر طبق یک روال منظم پوست خود را معاینه کنید. به لکه های تیره ای که قبلا بر روی پوست شما وجود نداشته است دقت کنید و به سایز و تغییر رنگ آن ها دقت کنید. بهتر است با یک متخصص پوست درباره ی وضعیت پوست خود مشورت کنید.

مشکلات متداول:رنگ پوست نامتعادل یک مشکل مشترک در برای اکثر آفریقایی-آمریکایی تبار ها است. استفاده از لکه بردارهای مناسب ، رنگ پوست شما را متعادل و یکسان می کند. برای از بین بردن پوست های مرده و شفافیت پوست از لایه بردارهای مناسب استفاده کنید. برای درمان نقاط تیره رنگ می توانید از کرم های روشن کننده استفاده کنید یا برای درمان موضعی از گلیولیک و یا سایر مواد که کمی اسیدی هستند استفاده کنید.

اگر پوست شما چرب است خیلی مراقب باشد ممکن است این آکنه ها به لکه های تیره تر تبدیل شوند. پوست تیره هم مزایا و هم معایب خاص خود را دارد. لازم نیست کار زیادی انجام دهید فقط کافی است که غذای سالم بخورید به طور منظم ورزش کنید و بین 6 تا 8 ساعت بخوابید و از پوست خود مراقبت کنید. اگر شما از داخل سالم باشید قطعا در ظاهر نیز پوستی درخشان و صاف خواهید داشت.