موز

آرد موز برای کسانی که آلبومین در ادرار دارند و نمی توانند نان گندم بخورند مفید است. موز دارای ویتامین آ به مقدار زیاد می باشد.و همچنین فسفر، پتاسیم، کلسیم، آهن، منیزیم و مواد ازته ویتامین های ب و ث دارد.

«لئونس کارلیه» می نویسد : « موز وقتی خوب رسیده باشد سرشار از ویتامین های آ و پ و ث و قند (به مقداری هشتاد درصد) می باشد» شاید تاکنون راجع به موز و خواص آن بسیار شنیده و خوانده اید. آنچه که امروز می خواهیم برای شما بازگو کنیم تعیین مقدار مواد ویتامینی و مغزی این میوه خوش طعم از نظر علمی و خواص سلامتی بخش آن می باشد.

تا چندی پیش موز را از خارج به ایران می آوردند ولی خوشبختانه امروزه این میوه در ایران به دست می آید و از این لحاظ می تواند در دسترس همه قرار گیرد گذشته از وجود املاح کلسیم، فسفر، و پتاسیم، آهن و منیزیم که در موز به مقدار کافی وجود دارد و خود در تامین مواد معدنی مورد نیاز بدن نقشی عمده دارد.

موز به خاطر دارا بودن مقدار قابل توجهی ویتامین آ که نیرودهنده دستگاه تناسلی مردان و بانوان است نقشی در بانوانی که قدرت حفظ جنین در بدنشان ضعیف است نیرو داده و از سقط جنین جلوگیری می نماید. این خود نشانه ارزش زندگی بخش این میوه می باشد. داشتن مقدار کافی ویتامین های آ و ب 1 و ب 2 و ب 6 و ث و پ پ ما را باین حقیقت که این میوه یک غذای کامل و نیرو بخش می باشد واقف می سازد وجود مقدار کافی فسفر می تواند در هوش و حافظه کودکان و جوانان نقشی بزرگ بازی نماید. کلسیم و آهن که سازنده خون و انرژی است در این میوه به قدر کافی وجود دارد.

وجود پتاسیم که در شستشو و سلامتی کبد و کلیه ها ضروری است در این میوه به طور طبیعی و به صورت قابل هضم و جذب بدن یافت می شود. این است که دانش پزشکی امروزه توصیه می کند که از خوردن چنین میوه پرارزشی در هر سنی که هستید غلفت نکنید.