روغن شاهدانه را می توان برای زیباسازی مو مورد استفاده قرار داد. این روغن حاوی اسیدهای چرب امگا3 ، ویتامین و پروتئین است. همچنین این روغن برای افراد با انواع مختلف پوست و مو مفید می باشد. برخی از افراد آن را با ماری جوانا اشتباه می گیرند که این درست نیست زیرا روغن شاهدانه مجاز و قانونی است.

استفاده از روغن شاهدانه برای پوست و مو توصیه می شود.روغن شاهدانه حاوی ویتامین E است که همراه با اسیدهای چرب موجود در آن خاصیت نرم کنندگی خواهد داشت بدین معنا که مانع از دست دادن آب می شود. بعلاوه این روغن یک مرطوب کننده طبیعی است که افزایش سلامت پوست سر ، تقویت ماتریس بین سلولی و ممانعت از ازدست دادن رطوبت را منجر می شود. سالم نگه داشتن پوست سر مانع از خشکی آن شده و تحریک را در پوست سر به حداقل می رساند.استفاده از روغن شاهدانه مخصوصا در فصل زمستان توصیه می شود زیرا هوای بیرون سرد و هوای داخل خانه گرم است که این عامل سبب خشکی پوست و مو می شود. ارزش غذایی

روغن شاهدانه حاوی اسیدهای چرب امگا3 و امگا6 و امگا9 است که استفاده از آن در پخت و پز توصیه می شود.مصرف اسیدهای چرب اشباع نشده باعث تحریک رشد مو می شوند.همچنین روغن این گیاه حاوی اسید گاما لینولئیک است که به مبارزه با خشکی مو می پردازد. روغن شاهدانه را می توان با روغن زیتون و روغن بذر کتان به میزان کم در سالاد و غذا مصرف نمود.

ارزش پروتئینی

پروتئین با کیفیت موجود در روغن شاهدانه ظاهر مو را بهبود می بخشد.موهای ما از 97% پروتئین تشکیل شده است و روغن شاهدانه حاوی 25% پروتئین است که مصرف آن به ویژه زمانیکه مو آسیب دیده است ، باعث سلامت تارهای مو می شود.بعلاوه این پروتئین خاصیت نرم کنندگی دارد و رطوبت موجود در مو را حفظ می کند.