آیا می خواهید سیستم ایمنی بدن خود را افزایش دهید؟ آیا می خواهید کمتر به سرماخوردگی مبتلا شوید؟ سبزیجات و میوه فراوان استفاده کنید. غذاهای گیاهی نظیر میوه ، سبزیجات ، جبوبات و آجیل حاوی آنتی اکسیدان هستند که به خنثی کردن رادیکال های آزاد کمک می کنند.

پزشکان معتقدند مواد غذایی سرشار از آنتی اکسیدان سلول خای بدن را سالم نگه می دارند. پس بهتر است برای مبارزه با آنفلونزا و سرماخوردگی از این مواد غذایی استفاده نمایید.

ویتامین های C ،A و E و سلنیوم از جمله آنتی اکسیدان هایی بشمار می آیند که به مبارزه با بیماری می پردازند. فراموش نکنید که اینها تنها در غذاهای گیاهی یافت می شوند. می توانید آنها را بطور خام مصرف کنید و یا به غذاهای مورد علاقه خود اضافه کنید همانند اضافه نمودن سبزیجات به سوپ مرغ. این نوع سوپ می تواند برای عفونت های تنفسی مفید باشد و مبارزی جدی برای سرماخوردگی بشمار آید.

سوپ مرغ برای از بین بردن علائم تنفسی نظیر گرفتگی بینی و تودماغی صحبت کردن نیز مفید است. مواد تشکیل دهنده این سوپ به گفته محققان عبارتند از سیب زمینی ، پیاز ، هویج و کرفس که حاوی آنتی اکسیدان بوده و برای سرماخوردگی مفید می باشند.