علایم و نشانه ها

• جوش های متمرکز در یک ناحیه • خارش شدید

کک ها حشرات کوچکی هستند که خون سگ، گربه، انسان وسایر حیوانات را می مکند.با استفاده از قدرت برش شگفت انگیزی که دارند، کک ها اغلب می توانند از بدن حیوانات دست آموز خانگی به بدن صاحبان آنها منتقل شوند.تخم هایی که این حشره در لباس یا ملافه می گذارد همانجا به حشره تبدیل شده و از خون انسان یا حیوان تغذیه می کنند.

تشخیص

گزش کک باعث خارش شدیدی می گردد.گزیدگی های خوشه ای ممکن است دورکمر، اطراف پاشنه پا، در ناحیه زیر بغل و در انحنای آرنج ها و زانوها مشاهده شود در افرادی که نسبت به بزاق کک حساسیت زیادی دارند احتمال بروز کهیر وجود دارد. مطمئن ترین راه تشخیص آلودگی با کک، پیدا کردن خود حشره در بدن فرد است. در ایالات متحده، گزیدگی کک چیز مهمی در نظر گرفته نمی شودو معمولاً نیازی به مراجعه به پزشک نیست، با این وجود کک حشره های آزاد دهنده است و برای رفع نشانه های گزیدگی باید حشره را نابود کرد.

درمان

لوسیون کالامین می تواند به رفع خارش کمک کند. اما این مشکل مادامی که کک در بدن فرد وجود دارد همچنان ادامه خواهد یافت. درمان پایدار حیوانات و محیط زندگی آنها بسیار ضروری است.وقتی کک در جایی مستقر می شوند. خلاص شدن از شرآنها کار ساده ای نیست و تنها قراردادن یک قلاده ضد کک بر گردن حیوان خانگی کفایت نمی کند.

حشره کش های ضد کک متنوعی در بازار موجود است.در صورت ظن به وجود کک در بستر حیوان دست آموز یا تختخواب خودتان از این اسپری های ضد کک استفاده کنید. اسباب و اثانیه و فرش ها و قالیچه ها هم باید با این اسپری ها حشره زدایی شوند.بخورهای خانگی به نابودی حشرات کمک می کنند.اما حواستان باشد موقع سم باشی با اسپری ها سایر حیوانات دست آموز مثل ماهی و پرندگان را دور نگه دارید، زیرا اینها هم به این حشره کش ها بسیار حساس هستند. اگر به شدت دچار آلودگی با کک شده اید یا چنین اقداماتی برای زدودن حشره موثر نبوده، بهتر است با یک کارشناس در این زمینه مشورت کنید.