علایم و نشانه ها

• خارش • کنه چسبیده به پوست • کورک کوچک و سفتی که حلقه قرمز رنگی دور آن را فراگرفته است.

کنه های حشرات کوچک و پهنی هستند که از خون تغذیه می کنند. در علف های بلند، بوته ها و بیشه زار زندگی می کنند و خود را به بدن حیوانات یا افرادی که از کنار آنها می گذرند، می چسبانند.

تشخیص

بعداز عبور از جاهایی که ممکن است دارای کنه باشند، ببینید آیا کنه ای به بدن یا لباستان چسبیده است یا خیر. کنه ها قادرند در هرجایی مستقر شوند. اما اغلب در مو، اطراف پاشنه و ناحیه تناسلی یافت می شود.

پس از استقرار باعث برجستگی های کوچک و سفتی روی پوست می شوند که دور آنها را هاله قرمز رنگی فرا گرفته.

گزش کنه تا چه حد جدی است؟

گزش کنه می تواند خطر آخرین باشد، زیرا کنه ها ممکن است ناقل بیماری لایم یا تب خال دار کوهستان راکی باشد عارضه ای که به آن فلج کنه ای می گویند ممکن است بعداز اینکه کنه، چند روز متوالی از بدن فرد تغذیه کرد. ایجاد شود.این بیماری شباهت زیادی به فلج اطفال، نوعی بیماری ویروسی که طناب نخاعی را تحت تأثیر قرار می دهد، دارد. فلج کنه ای در مواردی بسیار جدی و خطرناک است. اما با برداشتن کنه از روی پوست معمولاً نشانه های بیماری برطرف می شوند.

درمان

هیچ گاه کنه را با دست برهنه از بدن حیوانات خانگی نکنید، زیرا احتمال بروز عفونت هست. محل گزیدگی را نخارانید . در غیر این صورت، امکان جدا شدن بدن حشره وجود دارد که نتیجه آن باقی ماندن سر جانور در پوست است درمان، شامل برداشتن آرام- آهسته و با نیرویی ثابت- کنه با استفاده از یک موچین است. موچین را حتی المقدور در نزدیکی سر حشره قرار دهید