چای سبز

چای سبز از پوست شما در برابر مواد شیمیایی و اشعه ماوراء بنفش UVB محافظت کرده و خطر ابتلا به سرطان پوست و التهابات پوستی را کاهش می دهد. چای سبز حاوی تعداد فراوانی پلی فنول ( یک نوع آنتی اکسیدان که از نفوذ UVB جلوگیری کرده و رادیکالی های آزاد را اشباع می کند) می باشد. اگر چه نتایج آزمایشات برای توانایی خاصیت ضد آفتابی چای سبز به نظر مثبت بوده اما باز هم تحقیقات و آزمایشات بیشتری باید انجام شود. ضمنا شما می توانید تعدادی از ضد آفتاب های تماما طبیعی را که حاوی چای سبز هستند امتحان نمایید.

روغن آوئه ورا

روغن آلوئه ورا را نیز در درمان آفتاب سوختگی بسیار موثر می باشد. در صورت آفتاب سوختگی هر روز 3 الی 4 بار از این روغن استفاده نمایید. مادر تمام داروهای گیاهی نرم کننده پوست ، آلوئه ورا می باشد. بر اساس آزمایشات انجام شده درمان آفتاب سوختگی با روغن آلوئه ورا 1 هفته سریع تر به نتیجه رسیده است.

شیر خشت

علاوه بر درمان یبوست به عنوان محافظت در برابر اشعه های مضر خورشید نیز شناخته شده است. بر اساس تحقیقات محققین این گیاه دارای 5 نوع محافظ شیمیایی گیاهی می باشد.

در مورد افراد بالغ 20 تا 30 گرم از شیر خشت را روزانه مصرف کنید اما به علت خاصیت ضد یبوست آن از مصرف بی رویه آن پرهیز نمایید.

شاه بلوط هندی

قابلیت محافظت در برابر تشعشعات خورشید را دارد. این گیاه حاوی ماده ای به نام اسکولین می باشد که پرتوهای ماوراء بنفش خورشید را جذب کرده و عنصری فعال در بسیاری از ضد آفتاب هاست. همه ضد آفتاب ها شامل شاه بلوط هندی هستند.

مغز فندق

علاوه بر یک داروی ضد التهاب برای تقویت پوست هم مورد استفاده قرار می گیرد. زیرا دارای مقادیر فراوانی از (تنین ها) می باشد که خاصیت منقبض کردن را دارند و در برابرعفونت محافظت و پیشگیری می کنند. به نظر می رسد که ماده مناسبی برای درمان آفتاب سوختگی هم به شما می رود. تحقیقات نشان می دهد که لوسیون فندق در کاهش التهابات پوستی که بر اثر تابش اشعه ماوراء بنفش بوجود آمده بسیار موثر بوده است.