پنج گزینه گیاهی برای مقابله با خشکی پوست :

1-نعناع: این گیاه به دلیل دارا بودن خواص ضد التهابی می‌تواند پوست‌هایی را که دچار خارش یا آلودگی هستند، آرام و نرم کند 2- ریحان: ریحان برای رفع آکنه و لک‌ها در هر نوع پوستی مفید است و خواص ضد باکتریایی، ضد التهابی و ضد اسپاسمی دارد. 3- رزماری: این گیاه با خاصیت تقویت کنندگی و ضدعفونی کنندگی جریان خون را در مویرگ‌های خونی بهبود می‌بخشد که در احیای حس طراوات و تازگی در پوست نقش سودمندی دارد. 4- آویشن: یک گیاه ضدباکتری قوی است و برای مقابله با آکنه و اگزمای عفونی بسیار مفید است. 5- بابونه: این گیاه خاصیت ضدقارچی، نرم کنندگی و پاک کنندگی دارد و به همین خاطر بهترین گزینه برای مقابله با التهاب و آرام کردن پوست است.

رها : مچکر از مطالب مفیدتون،یک سوال برام پیش اومده و اونم اینکه توضیحاتی ک در مورد پوست گفته شد،در این موارد این گیاهان چطور باید مصرف بشن؟بصورت خوراکی یا ماسک صورت؟

دکتر مریم دلگشا : می تونین به صورت بخور استفاده کنین.مثلا مقداری برگ نعنا رو داخل یه ظرف آب جوش بریزین و صورتتون رو به مدت 15 دقیقه روی ظرف نگه دارین.یا اینکه اول گیاه رو خشک کنین بعد پودر کنین و یه قاشق از اون رو داخل 250یه لیوان آب جوش بریزین و صبر کنین تا حدود 10 دقیقه خیس بخوره بعد گیاه رو از ظرف خارج کنین و مایع رو سرد کنین و با حوله یا پارچه تمیز روی پوست بکشین

آزیتا افروزه :

ببخشید پای مرغ رو چطوری باید استفاده کنیم ??

بهزاد : خانم دکتر لطفا از خواص پای مرغ هم بگید

خانم دکتر معصومه زند :

خواص درمانی پای مرغ :

1.بهترین درمان برای راشیتیسم (نرمی استخوان در کودکان ) و پوکی استخوان. 2.جایگزین برای قرصهای غضروف ساز 3.کمک به رشد کودکان

4.پیشگیری و درمانصدای مفاصل در حال فرسایش 5.منبعی برای گلوکزامین و سولفات کندورایتین 6.ترمیم کننده شکستگی استخوان 7.بهبود دهنده کمردرد یا دیسک کمر تذکر: افراد مبتلا به بیماری قلبی وچربی خون و کلسترول بالا باید از مصرف آن خودداری کنند و یا اینکه بعد ازتهیه چربی آن را بگیرند.

روش استفاده :

روش مصرف و تهیه پای مرغ : مقداری پای مرغ را پس از تمیز کردن و شستشو ، به همراه 4 تا 5 لیوان آب داخل قابلمه گذاشته و یک عدد پیاز درشت رو پس از پوست گرفتن اضافه کرده،روی حرارت قرار داده و زیر آن رو کم کنید و به مدت 4 الی 6 ساعت حرارت دهید با شعله ملایم .پس از آن محتویات قابلمه رو پس از استخوان گیری داخل مخلوط کن ریخته و صاف کنید ودر فریزر نگهداری کنید.برای مصرف کافی هست از عصاره پای مرغ تهیه شده مقداری را به انواع سوپ و خورشت تهیه شده اضافه و سپس میل کنید.