رژیم غذایی مصرفی باید قلیایی باشد. تاکید بر استفاده از سبزیجات و میوه جات خام غنی از آهن است.

رژیم غذایی باید حاوی پروتئین و کالری کافی باشد. برای تامین پروتئین با کیفیت بالا می توان از شیر پنیر و تخم مرغ استفاده نمود.

نکته مهم: مصرف رژیم غذایی حاوی مقدار زیاد گوشت معمولا با مقدار بالای هموگلوبین و افزایش تعداد گلبول های قرمز همراه است ولی مصرف گوشت به مقدار زیاد می تواند خطرناک باشد. لبنیاتی مانند: شیر و پنیر؛ تخم مرغ، سویا، گندم از منابع ویتامین B12 است که می تواند جایگزین مصرف مقدار زیاد گوشت شود.

بیمار مبتلا به کم خونی در طول درمان باید از مصرف شکر سفید، آرد سفید و محصولات آن ها؛ چای، قهوه، غذاهای تصفیه شده، نوشابه، غذاهای سرخ شده، ادویه جات، ترشیجات، نانی که خمیرش خوب جا نیفتاده باشد مانند: بربری و لواش پرهیز کند.

بیشتر از منابع غذایی دارای رنگ سبز و قرمز استفاده کنید.

در حین خوردن غذاهای سرشار از آهن مثل جگر، مصرف میوه ها و غذاهای سرشار از ویتامین C را بیشتر کنید چون ویتامین Cموجب افزایش جذب آهن می شود.

در هفته یک نوبت جگر مصرف کنید. با خوردن 100 گرم جگر می توان نیاز یک ماه ویتامین A و نیاز 14 روز ویتامین B12؛ دو برابر نیاز روزانه ویتامین B2را تامین کرد. با خوردن 100 گرم جگر نصف نیاز روزانه بدن از عناصر کمیاب و مورد نیاز بدن تامین می شود و کمبود آهن بدن نیز جبران می گردد. جگر می تواند برای خانم هایی که از کمبود آهن در خون خود رنج می برند بسیار مناسب باشد.