برای ماساژ از پودر یا روغن استفاده می شود تا دستها روی پوست تحرک کافی داشته باشند. روغن از پودر بهتر است، زیرا سبب می شود که دست روی بدن به راحتی بلغزد و حرکات را به خوبی انجام دهد.

به طور معمول برای ماساژ از دو نوع روغن- گیاهی و معدنی- استفاده می شود.

در سالنهای ماساژ معمولا روغنهای معدنی که ارزانتر است به کار گرفته می شود، اما شما بهتر است از روغنهای گیاهی استفاده کنید. همانطور که غذاهای طبیعی به ویژه گیاهی از دیگر غذاها مفیدتر هستند، روغنهای گیاهی هم سالمتر و پرفایده تر از دیگر مواد هستند و می توانند مواد غذایی مفیدی در اختیار پوست بگذارند و زودتر و بهتر جذب شوند.

از میان روغنهای گیاهی؛ روغن بادام، روغن زیتون، روغن آفتابگردان و بسیاری از روغنهای گیاهی دیگر مناسب و قابل استفاده اند.

اگر هیچ نوع روغن گیاهی در دسترشان نیست، از روغن بچه هم می توانید استفاده کنید. تنها اشکال این نوع روغن جذب فوری آن است. در صورت به کار گیری روغن بچه مجبور هستید هر چند دقیقه یکبار روغن به پوست اضافه کنید.

لوسیونهای دست هم همین اشکال را دارند و به دلیل خاصیت جذب فوری برای ماساژ مناسب نیستند، اما اگر هیچ ماده بهتری در اختیارتان نیست، ناچار باید با آنچه هست بسازید!

روغنی که به کار می برید، خواه گیاهی یا معدنی ممکن است بوی خوشی نداشته باشد، در اینصورت می توانید چند قطره از اسانس گل مورد علاقه خود به آن اضافه کنید تا خوشبو شود.

کار کردن با پودر به آسانی ماساژ با روغن نیست، اما اگر پوست نتواند روغن را تحمل کند یا روغن مناسبی در دسترس نباشد و یا محض تنوع (!) بخواهید از پودر برای ماساژ استفاده کنید، باید از پودر تالک کمک بگیرید.

اگر به هر دلیلی روغن و پودر به کار نمی برید، باز هم ماساژ انجام پذیر است، اما با اشکال!