روغن زدن به بدن کار ساده یی است، اما باید نکاتی را در نظر گرفت:

روغن را به طور مستقیم روی پوست ماساژ گیرنده نریزید :

ابتدا روغن را روی دست خود بریزید و بعد به بدن او بمالید. هنگام ریختن روغن بر روی دستتان، شیشه روغن را بالای سر یا بدن ماساژ گیرنده قرار ندهید، چون ممکن است چند قطره از آن روی بدن او بچکد و ناراحتش کند.

به مقدار کم روی دستتان روغن بریزید :

ابتدا کمتر از سه چهارم قاشق چایخوری روغن روی دست خود بریزید و با آن ماساژ را آغاز کنید. اگر به روغن بیشتری نیاز بود، می توانید دوباره همان مقدار یا کمتر در دست خود بریزید و کار را ادامه دهید.

روغن را کمی گرم کنید

اگر روغن سرد بود، پس از ریختن روی دست، کمی ان را در دست نگهدارید و بمالید تا گرمتر شود، چون ماساژ با روغن سرد، ماساژ گیرنده را دچار سرما و ناراحتی می کند.

فقط به قسمتی که می خواهید ماساژ دهید روغن بمالید

اگر روغن را در آغاز کار به همه قسمتهای بدن بمالیدف پیش از آنکه فرصت ماساژ دادن همه قسمتها را داشته باشید، روغن جذب می شود.

روغن را با هر دو کف دست به بدن بمالید :

برای زدن روغن به پوست ماساژ گیرنده، از دو دست کمک بگیرید و با حرکت یکنواخت و آرام و همزمان، قسمتهای زیر ماساژ را چرب کنید.

کار روغن زدن را خوب انجام دهید

شروع به روغن زدن پوست، اهمیت زیادی دارد. اگر خوب انجام شود، به ماساژ گیرنده کمک می کند آرامش خود را حفظ کند.

ماساژ گیرنده را غرق در روغن نکنید!

هرگز مقادیر زیادی روغن روی پوست ماساژ گیرنده نزنید. برای یک پشت، به طور متوسط، دو تا سه قاشق چایخوری روغن کافی است. اگر مقدار بیشتری روغن روی بدن زده اید، می توانید با دستها، مقدار اضافی را بردارید و به قسمتهای دیگر بدن بمالید.

بعضی قسمتهای بدن نیاز به روغن بیشتری دارد

سینه، پشت و پاها، در صورت داشتن مو، نیاز به روغن بیشتری دارد تا هنگام ماساژ کشیده نشود و ناراحتی ایجاد نکند.

شیشه روغن را در جای مناسب بگذارید

اگر روی زمین کار می کنید، مراقب باشید که شیشه روغن در جای مناسبی قرار گیرد تا هم در دسترشان باشد و هم مزاحم کارتان نشود و یا نریزد.