موهای چرب آزاردهنده هستند و اگر شما هم هیچ میزان از شامپو و شست و شو برای از بین بردن این چربی اضافی را مناسب نمی بینید ، به راهکارهای دیگری غیر از آنچه تا به حال انجام داده اید ، نیاز دارید تا موها را به حالت نرمال خود بازگردانید . البته درباره ی از بین بردن چربی اضافی مو ، هر راهکاری برای هر فرد مناسب نیست . اما با آزمون و خطا و امتحان کردن چند مورد از این ترفندها ، روش مناسب موهای خود را پیدا خواهید کرد .

از انتخاب شامپوی درست اطمینان حاصل نمایید

اگر موهای چرب دارید ، باید هر روز آنها را بشویید . اما نوع شامپو نیز اهمیت دارد . باید از محصولات حاوی چربی و روغن بپرهیزید . این محصولات برای موهای معمولی و خشک عالی هستند ، اما برای موهای چرب ، هرگز ! پس محصولاتی را انتخاب نمایید که برای موهای چرب ساخته شده اند .

موها را کامل شست و شو دهید

این یک نکته ی ساده اما بسیار مهم است . باید موها را به طور کامل بشویید . اگر حتی میزان بسیار کمی از شامپو میان موها بماند ، موها سنگین تر و چرب تر به نظر خواهند رسید . بعد از شامپو و آبکشی موها را به طور کامل چک کنید تا از تمیزی آن مطمئن شوید .

دست ها را از موها دور نگه دارید

هر وقت که با موهای خود بازی می کنید ، غدد ترشح چربی را تحریک می نمایید . خود دست ها هم به طور طبیعی کمی چربی دارند و این چربی وقتی به اشیا مختلف دست می زنید با آلودگی همراه می شود . عادت بازی کردن با موها را کنار بگذارید و با این نکته ی ساده چربی موها کمتر خواهد شد .

گرما را کاهش دهید

شاید این نکته را درباره ی موهای خشک شنیده باشید . اما گرما برای موهای چرب هم به همان اندازه بد است . آب خیلی داغ و وسایل حالت دهنده ی برقی ، موها را خشک می کنند و در چنین حالتی ، اگر موهای چرب دارید ، غدد سباسه برای جبران این ضرر به تولید هرچه بیشتر چربی می پردازند . موها را با آب ولرم شست و شو دهید و درجه ی حرارت سشوآر را همیشه پایین نگه دارید .

کاندیشنر مو را کاهش دهید

از کاندیشنر به ندرت استفاده کنید ، زیرا موهای چرب به نرم کننده و ترمیم کننده ی مو احتیاج ندارند . شاید مشکل چربی موهایتان به طور کلی کاندیشنر و یا نرم کننده باشد . در این صورت یا استفاده ی آنها را کنار بگذارید و یا تنها روی ساقه ی مو از کاندیشنر استفاده کنید .

آبکشی با آب لیمو ترش

یکی از بهترین و موثرترین راههای کاهش چربی مو استفاده از آبلیمو است . آبلیمو خاصیت اسیدی دارد و به شکستن پیوند چربی ها کمک می کند . موها را طبق روال همیشگی شامپو بزنید و آب بکشید . سپس به عنوان آبکشی آخر از ترکیب آب سه لیمو و آب استفاده نمایید . این کار چربی را برای مدت طولانی تری از مو دور می کند .