مردان و زنان دوست دارند بدنی لاغر و زیبا داشته باشند که مسلما رسیدن به این هدف کار دشواری می باشد. در این مقاله سعی می کنیم شیوه هایی را ارائه دهیم که شما را به هدفتان نزدیکتر می کند. یکی از پرسش های متداول این است که چگونه می توان چربی دور شکم را آب کرد؟ بخاطر داشته باشید که این نوع چربی علاوه بر آنکه باعث می شود فرد زیبا بنظر نرسد ، خطرناکترین نوع چربی است که شاخص بیماری های گوناگون می باشد. در اینجا چند راه مناسب را برای کاهش چربی دور شکم معرفی می کنیم که عبارتند از :

ـ خواب : اگر که باید تا اواخر شب کار کنید مطمئن باشید که این امر حال شما را بهتر نمی کند. زمانی که ریتم زندگی شما نا متعادل می شود مسلما شما شروع به بیشتر خوردن می کنید. زمانیکه شما خسته هستید بدن شما گرولین بیشتری تولید می کند که باعث می شود شما هوس مواد قندی و مواد غذایی کنید. با خوابیدن می توانید تولید هورمون را در بدن خود تغییر دهید.

ـ تمرینات ورزشی کوتاه : انجام 1000 بار تمرین کرانچ ممکن است باعث شود که عضلات شکم شما محکم شوند اما بدون شک با وجود لایه قطور چربی در اطراف شکم سبب لاغری چربی شکمی نمی شود. به جای انجام کرانچ ، تمریناتی را دنبال کنید که عضلات متعدد را درگیر می کند و سیستم قلبی و عروقی شما را به فعالیت وا می دارد.

ـ شکر دشمن سلامتی : 80% چربی دور شکم می تواند نشات گرفته از رژیم غذایی سالم باشد. حذف یا کاهش برخی از کالری ها با مصرف سبزیجات ، پروتئین و غلات کامل و جایگزین کردن تنقلات بد غذایی با عادات خوب می تواند در کاهش چربی دور شکم موثر واقع شود. مورد دیگر اینکه کمی دارچین به قهوه و یا بلغور جو دو سر خود هر روز صبح اضافه کنید این امر به ثبات قند خون کمک میکند و همچنین احساس سیری طولانی تری را در شما ایجاد می کند.

ـ ویتامین C : این ویتامین سبب کاهش استرس می شود همچنین ویتامین C بهترین نوع برای مقابله با سرماخوردگی می باشد. این ویتامین چربی را به انرژی تبدیل می کند و در سوخت و ساز بدن کمک می کند. ویتامین C برای سوزاندن چربی ضروری است.

ـ مصرف چربی : مدت زمان زیادی برای سوزاندن چربی نیاز است. این قند است که تبدیل به چربی می شود و چاقی را سبب می شود نه چربی. چربی های شامل غذاهای حاوی امگا3 ، ماهی آزاد ، آووکادو و گردو می شود. این غذاها سرشار از مواد مغذی است که در طول روز شما را سیر نگه می دارد.

ـ کاهش سرعت تنفس : این یک روش ساده است که در هر زمانی می توانید از آن استفاده کنید. هنگامی که احساس استرس و اضطراب داشتید سعی کنید به آرامی نفس بکشید تا آرامش خود را کسب کنید. اکثر مردم تحت فشار بصورت کوتاه و تند نفس می کشند که این کار درستی نیست.