در زمستان و با شروع سرمای هوا خشکی لب ها بیش از پیش نمایان می شود و علاوه بر ظاهر نازیبا دردناک هم هست. دلیل این خشکی در واقع کاهش رطوبت هوا در فصل سرما است . استفاده از چرب لب برای حفظ لطافت لب همیشه مقدور نیست و حتی اگر استفاده از آنها برای شما مجاز باشد خیلی از این محصولات نتیجه مورد نظر را در پی نخواهند داشت و تنها اثر موقت دارند. اما به غیر از محصولات اینچنینی راهی برای محافظت دائمی پوست لب در فصل سرما و خشکی هوا وجود دارد . اصلا چرا چند راهکار طبیعی و کاملا بدون ضرر را که هم ارزان است و هم قابل استفاده و تهیه در منزل را امتحان نکنیم ؟ لایه بردار های لب خانگی نه تنها مانع خرج شدن پول زیاد برای خرید محصولات شیمیایی می شوند ، بلکه به لب ها زیبایی طولانی مدت می بخشند. پس با ادامه ی این مطلب همراه شوید تا دستور تهیه ی بهترین لایه بردارهای لب را بیاموزید :

اسکراب شکر

این یکی از ساده ترین اسکراب ها برای تهیه است ، زیرا تنها به سه ماده ی اصلی احتیاج دارد : روغن نارگیل ، شکر قهوه ای و عسل . شکر یکی از بهترین لایه بردارها است و عسل بعد از لایه برداری شکر به آبرسانی پوست لب کمک می کند . اسکراب شکر برای لب های خشک و زخم شده بسیار مفید می باشد.

اسکراب قهوه

کافئین موجود در قهوه به جوانسازی پوست لب کمک کرده و به آنها رنگ و درخشندگی می بخشد. با این حال که طعم قهوه ی تلخ خیلی خوشایند نیست ، اما در زمینه ی زیبایی لب ها معجزه می کند . یک قاشق غذاخوری قهوه ی آسیاب شده را با روغن زیتون مخلوط کنید و با ملایمت به لب ها بزنید . بعد از پنج دقیقه لب ها را با آب بشویید . حتی بعد از یک بار استفاده متوجه نرمی پوست لب خواهید شد. اسکراب نعناع

اگر رایحه و طعم قهوه را دوست ندارید ، می توانید به جای آن نعناع را انتخاب کنید. نعناع علاوه براحیای پوست لب ، در از بین بردن خشکی آنها معجزه می کند .

اسکراب روغن نارگیل

این اسکراب مرطوب کننده ای عالی برای پوست لب محسوب می شود و در داروخانه ها با قیمت زیادی به فروش می رسد . اما شما می توانید در خانه این اسکراب را به راحتی بسازید . یک قاشق چایخوری روغن نارگیل را با همین مقدار نمک دریا مخلوط کنید . با حرکاتی دورانی این ترکیب را روی پوست لب ماساژ دهید. از این اسکراب روزانه استفاده کنید تا لب های زیبا و خوشرنگ داشته باشید.

اسکراب لیمو و شکر

لیمو طراوت و تازگی را به پوست لب ها باز می گرداند . ویتامین C موجود در این اسکراب برای پوست معجزه می کند. آب لیمو و شکر را ترکیب کرده و به پوست لب بزنید . این کار موجب کشته شدن باکتری ها و پاکسازی پوست نیز می شود.

اسکراب عسل ، لیمو و شکر

ترکیب این مواد با یکدیگر سلامت لب ها را تضمین می کند . عسل منبع قوی آنتی اکسیدان های مختلف است و لیمو ویتامین های اساسی برای پوست را تامین می کند. علاوه بر لایه برداری ، این اسکراب وظیفه ی رطوبت رسانی را نیز به خوبی انجام می دهد .

اسکراب عسل و جوش شیرین

این اسکراب ترکیبی از عسل ، جوش شیرین و روغن زیتون است . نگران نباشید. شیرینی عسل طعم بد جوش شیرین را به خوبی از بین می برد . این دو در کنار هم لایه برداهای بسیار خوبی هستند . کافی است ترکیب جوش شیرین ، عسل و چند قطره روغن زیتون را با ملایمت به لب ها بزنید و سپس با آب گرم بشویید . این کار سلول های مرده ی پوست را کاملا از بین می برد .