استفاده مداوم و مرتب از روغن کنجد باعث می شود موهایی درخشنده و زیبا داشته باشید. زندگی پر مشغله در کنار آلودگی هوا و عادات غذایی نامناسب تاثیر منفی بر روی پوست و مو دارد.اکثر ما تلاش می کنیم قوانین اولیه مراقبت از پوست را رعایت کنیم اما زمانی که نوبت مراقبت از مو می شود آن را کم اهمیت می شماریم. شاید به این دلیل که مراقبت از موهایی که جنس خوبی ندارند بسیار پر هزینه و زمان بر است و این دقیقا زمانی است که روغن جادویی کنجد تاثیر گزار خواهد بود . این روغن نه تنها تاثیر مثبت روی مو دارد ، بلکه این تاثیرات برای مدت طولانی ماندگار است. استفاده از روغن کنجد به عنوان یک ماده غذایی به سال 1600 قبل از میلاد مسیح بر می گردد. از نظر گیاهشناسی نام علمی کنجد "Sesamun indicum" است. روغن کنجد به روشهای متعدد از دانه های این گیاه گرفته می شود . این روش ها تا حد زیادی به منطقه ای که کنجد در آن کشت و برداشت می شود بستگی دارد.

خواص روغن کنجد

این روغن مغذی برای مو تاثیرات شفابخش بی شماری دارد. به استفاده از این روغن در متون طبی آیورودا به دفعات تاکید شده است . در اینجا به برخی از خواص این روغن اشاره می کنیم . اگر می خواهید موهای تیره و براق داشته باشید ، کف سر و موها را به طور منظم با این روغن ماساژ دهید. این روغن برای درمان پوست سر خشک بسیار مفید است. ماساژ کف سر همراه این روغن خشکی و التهاب پوست سر را از بین می برد و در نتیجه از ریزش مو جلوگیری می نماید . استفاده منظم از روغن گرم نفوذ این روغن را به پوست سر بهبود می بخشد ، گردش خون در این ناحیه را افزایش داده و موجب رویش مجدد موها می گردد. موجب درخشندگی دوباره موهای آسیب دیده بر اثر درمان های شیمیایی می شود و موها را از لایه های درونی بازسازی می نماید. این روغن همچنین به عنوان شفابخش طبیعی شناخته می شود زیرا سرشار از مواد آنتی باکتریال است و بیماری های واگیردار کف سر را از بین می برد. موهای شکننده و آسیب پذیر دارای موخوره را بازسازی و جوانسازی می کند. موهای زبر می توانند به وسیله ی این روغن نرم و حالت دار شوند. استرس یکی از عوامل موثر در ریزش مو به حساب می آید و خواص آرامش بخش روغن کنجد ، در صورتی که روی پوست سر، گردن و شانه ها ماساژ داده شود استرس را کاهش می دهد. روغن کنجد غنی از مواد مغذی است که از تخریب موها توسط اشعه UV آفتاب جلوگیری می نماید و ضد آفتابی طبیعی برای موها به شمار می رود . این روغن از موها در برابر آلودگی هوا نیز مراقبت می کند. روغن کنجد دارای ویژگی هایی است که موجب تیره شدن موها می شود . بنابراین برای کسانی که دچار سفیدی زودرس مو می شوند مفید خواهد بود. روغن کنجد را می توان با سایر روغن های درمانی مانند روغن بادام و یا زیتون مخلوط کرد و از مجموع خواص دو روغن بهره برد.

چگونه از روغن کنجد برای پوست سر و مو استفاده کنیم بهتر است از روغن گرم روی پوست سر استفاده کنید و آن را با نوک انگشت به صورت دورانی ماساژ دهید. بعد از ماساژ سر و موها را با استفاده از حوله شسته شده در آب گرم و فشرده شده به مدت نیم ساعت بپیچید. اجازه دهید روغن یک شب روی سر بماند و روز بعد آن را با شامپو بشویید.