نشستن زیاد نه تنها موجب دردهای دیسک کمر و سردرد های عصبی و تنشی می شود ، بلکه امروزه خطرات زندگی بدون تحرک را با سیگار کشیدن برابر می دانند. اما شما می توانید با انجام تمرینات ورزشی به مدت یک ساعت در روز ، خطرات احتمالی نشستن برای ساعت های طولانی پشت میز کار را کاهش دهید.

محققان کشف کرده اند انجام تمرینات ورزشی ساده به مدت تنها یک ساعت در روز ، مثل پیاده روی سریع و یا دوچرخه سواری با سرعت 10 متر بر ثانیه ، می تواند خطر مرگ در اثر زندگی بدون تحرک را از بین ببرد. در واقع یک ساعت ورزش خطرات در نتیجه ی نشستن روزانه بیش از هشت ساعت ، یعنی ساعات نرمال کار و نشستن در اداره ها و محل کار ، را از بین می برد .

نشستن به مدت طولانی ، بدن را به میزبانی مناسب برای بروز انواع بیماری ها تبدیل می نماید. از جمله ی این بیماری ها می توان به دیابت ، برخی از انواع سرطان و بیماری های قلبی اشاره کرد . در این تحقیقات مشخص شده سالانه می توان با داشتن تحرک کافی از بروز 300،000 مورد ابتلا به جنون پیشگیری کرد .

مشکلاتی که در اثر بی تحرکی پدید می آیند افرادی که روزانه بیش از هشت ساعت می نشینند ، اما فعالیت فیزیکی کافی دارند ، کمتر از کسانی که ساعات کمتری می نشینند ولی تحرک کافی ندارند ، در خطر مرگ هستند . بنابراین مهم نیست که مجبور به نشستن برای ساعات طولانی در محل کار خود هستید ، داشتن فعالیت جسمانی کافی در حقیقت از اهمیت بیشتری برخوردار است.

نداشتن فعالیت ورزشی کافی در سال موجب مسئول مرگ بیش از 5 میلیون نفر می باشد.

هزینه ی درمان برای بیماری های ناشی از بی تحرکی در سراسر جهان بیش از 67.5 دلار تخمین زده می شود.

حداقل یک ساعت تمرینات ورزشی سبک ، خطرات نشستن روزانه هشت ساعت را خنثی می سازد.

تحقیقات نشان می دهد ، انجام تمرینات ورزشی به مدت 150 دقیقه در هفته برای کارمندان که مجبور به نشستن در ساعات طولانی هستند ، کافی نیست .

80 درصد از کارمندان در سراسر جهان پیشنهاد انجام تمرینات ورزشی به مدت بیش از 150 دقیقه در هفته را رعایت نمی کنند .

چگونگی عملکرد ورزش در از بین بردن خطرات زندگی بدون تحرک هر چند بسیاری از مطالعات اثرات ورزش در خنثی کردن خطرات زندگی بی تحرک و نشستن به مدت طولانی را تایید می نمایند ، هنوز در مورد بهبود آسیب های وارده به بدن در اثر نشستن زیاد توسط ورزش ابهام هایی وجود دارد. برای مثال موسسه سلامت قلب در امریکا طی گزارشی اعلام کرد که ورزش به تنهایی به عنوان پادزهر و دارو برای مشکلات بوجود آمده در اثر نشستن زیاد محسوب نمی شود .

بنا براین ، ما برای سالم ماندن به ورزش و تحرک بیشتر و پشت میز نشستن کمتر احتیاج داریم .

چطور تحرک خود را افزایش دهیم حال که نشستن و بی تحرکی برای ساعت های طولانی به اندازه ی سیگار برای بدن مضر است ، ما باید از هر فرصت برای داشتن تحرک و ورزش استفاده کنیم . البته این بدان معنا نیست که از همین امروز در مسابقات ماراتن ثبت نام کرده و آماده شوید ، بلکه باید به هر قیمتی شده کمی تغییر در سبک زندگی خود ایجاد نمایید.

بخشی از ساعات روز که در دفتر کار خود هستید را راه بروید ، حتی گاهی از روی صندلی خود بلند شوید و یا برای برگشتن به منزل پیاده روی کنید.