به تکنیک جدید که انقلابی در پیوند مو بوجود آورد Follicular units Transplantation گفته می شود. این تکنیک از اوایل سالهای دهه 1990 بتدریج گسترش یافت و باعث شد تحول بسیار عظیم در جراحی پیوند مو به وقوع بپیوندد. دیگر نه در قسمت عقب و نه در قسمت جلو چیزی غیرطبیعی مشاهده نمی شد، زیر این سوراخها که با سوزن آمپول با وجود می آید به هیچ وجه قابل رویت نمی باشد.

علم ثابت کرده که تا 95 درصد پیازه مویی که از پشت سر برداشته شده و در قسمت جلو کاشته می شود، بعد از سه ماه شروع به رشد می کنند. این نشان می دهد که مشکل ریزش مو در پوست نیست، بلکه به پیازه مربوط می شود. موضوع را می توان با کشاورزی مقایسه کرد که در آن، مشکل در ناهنجاری زمین نباشد و مشکل از ناهنجاری بذر باشد. با وجود آمدن این تکنیک جدید میکروسکوپی، جراحت وارده به قسمت پوسته سر و از طرف دیگر به خود پیازه مو کم شد، به طوری که دیگر احتیاج به بیهوشی بیمار نیست و با کرخت کردن فرد این کار عملی است.

بنابراین این کار به اتاق جراحی نیاز نیست و در مطب پزشک البته با امکانات خاص- قابل انجام است. تکنیک فوق العاده ساده تر شده، اما نیروی انسانی متخصص که در این تکنیک بکار می رود بی نهایت بیشتر شده است یعنی 2 تا 5 هزار پیازه مو در نقاطی که جراح تعیین می کند، توسط تکنسین ها کاشته می شود و معمولاً چند تکنسین برای ساعتهای متوالی و در چند شیفت کار می کنند تا این پیوند کامل شود. حتی گاهی لازم است دو روز متوالی کار ادامه پیدا کند زیرا گاهی تا 5 هزار پیازه مو کاشته می شود. جراح نواری از پشت سر را با ابزار جراحی بعد از کرخت کردن پوسته سر می بردارد. برای اینکار ابتدا تعداد زیادی آب نمک زیر پوست تزریق می شود تا پوست بالا بیاید و جراحتی ایجاد نشود.

سپس باندی در حدود 1 تا 5/1 سانتیمتر عرض و تا 30 سانتیمتر طول برداشته می شود. آنگاه جراح دو طرف پوست پشت سر را بخیه می کند. این بخیه بعدها به هیچ وجه قابل روئیت نخواهد بود و توسط مو پوشیده می شود و فقط اگر شخص سرش را کاملاً بتراشد دیده خواهد شد. بنابراین جای بخیه نه قابل روئیت و نه قابل لمس خواهد بود. اخیراً تکنیکهای جدیدتری برای بخیه زدن دو طرف پوست سر معرفی شده که با انجام آن جای بخیه تقریباً فقط در زیر ذره بین قابل روئیت خواهد بود. این تکنیک جدید بخیه زدن توسط جراحان فرانسوی ابداع شده است. قسمت برداشته شده به قطعات کوچکتر تقسیم می شود وتکنسین زیر میکروسکوپ پیازه های مو را دانه به دانه در می آورد. در حقیقت حداقل دو نفر تکنسین باید ساعتها زیر میکروسکوپ نشسته و این موها را دانه به دانه جدا کنند.

بد نیست بدانیم که در 5/1 سانتیمتر عرض و 32 سانتیمتر طول گاهی 6 تا 8 هزار پیازه مو وجود دارد (حدود 150تا 200 مو می تواند در هر سانتیمتر مربع مو وجود داشته باشد)