موقع دکلره قبل از هر چیز باید حساسیت پوستی را در نظر گرفت. زیرا اگر فرد دارای حساسیت پوستی باشد در موقع دکلره دچار ناراحتیهای شدید پوستی خواهد شد.

قبل از دکلره کردن باید ملاحظه کرد که مو دارای رنگ طبیعی یا رنگ شده است و اگر رنگ شده بوسیله رنگهای شیمیایی و یا رنگهای گیاهی است. مسلما موهای رنگ شده با رنگهای شیمیایی دکلره آنها را امکان پذیر می سازد. چنانچه با رنگهای گیاهی رنگ شده باشد، دکلره امکان پذیرنیست زیرا رنگهای گیاهی دریچه های روی مو را مسدود کرده و مانع خروج پیگمنت های رنگی از دریچه های مو می شوند.

نوع مو در موقع دکلره کردن از نظر نازکی و ضخیم بودن باید مورد توجه قرار گیرد. موهای ضخیم هم در موقع دکلره کردن و هم در موقع رنگ کردن مشکلتر از موهای تازه دکلره، رنگ می شود و در ضمن موهای ضخیم به همان نسبت که در موقع دکلره مقاومت بیشتری از خود نشان می دهند امکان خرد و شکننده شدن آنها در موقع دکلره خیلی زیادتر از موهای نازک می باشد، بنابراین به این مسئله توجه کافی داشته و مو را فدای تغییر رنگ ننمود. به نوع مو از نظر رنگ مو در موقع دکلره کردن باید توجه داشت موهایی که دارای رنگ تیره هستند دکلره آنها مشکلتر از موهایی است که دارای رنگ روشن می باشد، زیرا در موهای تیره پیگمنتهای آن بیشتر از پیگمنتهای زرد و قرمز می باشد و چون پیگمنتهای آبی دارای قطر بیشتری هستند بنابراین مشکلتر از دریچه های مو خارج می شود.

هنگام انتخاب رنگ، نباید امکان بدست آوردن آن رنگ را از نظر دور داشت. زیرا فردی که دارای رنگ موی بسیار تیره می باشد در صورتیکه بخواهد از یک تا سه درجه موهایش را روشنتر کند، اصولا ممکن است احتیاجی به دکلره نباشد و اگر رنگ مو غیر طبیعی باشد باید با دکلره ضعیف یا متوسط رنگ دلخواه بدست خواهد آمد.

وضع جسمی و روحی فرد در موقع دکلره یکی از موارد بسیار مهمی است که باید در نظر گرفت. بهتر است خانمهایی که در ماه هشتم و نهم حاملگی هستند از دکلره کردن موها خودداری نمایند. همچنین بسیار اتفاق افتاده است که خانمی یک رنگ فانتزی جالب انتخاب کرده و بدون توجه به موقعیت خانوادگی و قیافه و اندام خود به استفاده ی از آن بر روی موهای خود مبادرت می نماید. اما پس از گذشت یک الی دو روز در اثر مخالفتهای خانوادگی و دوستان و یا عدم رضایت قلبی از رنگ موهای خود مجدداً اقدام به رنگ کردن موها و تغییر رنگ مو می گیرد که این به نوبه ی خود تأثیرات بسیار بدی بر ساختمان مو داشته و آنرا ضعیف می نماید.

شما باید توجه داشته باشید که موهای دکلره شده را زیر کلاه پلاستیکی قرار ندهید زیرا محلول دکلره اولا خشک شده و اثری را که باید روی موها داشته باشد نخواهد داشت. ثانیا موها زیر کلاه پلاستیکی ظرافت و حالت فنریت خود را از دست میدهند. اما اگر بخواهیم موهای دکلره شده را زیر دستگاه بخار قرار دهیم، بهتر است پس از 5 تا 10 دقیقه اگر امکان روشن شدن موها نباشد زیر دستگاه بخار قرار دهیم، آنهم با اشکال صورت می گیرد و گرنه بهتر است در مورد دکلره کردن موها از دستگاه بخار و کلاهک پلاستیکی خودداری شود.