مواد لازم

یک فنجان نمک دریا یک قاشق غذاخوری روغن زیتون یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل پنج قطره روغن درخت چای پنج قطره روغن نعناع کوهی پنج قطره روغن اسطوخودوس

دستور تهیه اسکراب

پاهای خسته و دردناک مشکلی شایع است که بسیاری ، خصوصا افرادی که مجبور به ایستادن برای مدت طولانی در محل کار خود هستند ، از آن شکایت دارند . یکی از بهترین راهکارها برای مراقبت از پا ، لایه برداری ملایم و یا اسکراب است . البته راه رفتن روی شن های ساحل می تواند همین کار را انجام دهد ، اما از آنجایی که همه به ساحل به طور منظم دسترسی ندارند ، یک اسکراب خانگی برای از بین بردن سلول های مرده ی پوست گزینه ی مناسبی خواهد بود .

این ماسک خانگی را به راحتی تهیه کنید تا آرامش را به پاهای خود بازگردانید .

نمک دریا را در یک کاسه ی شیشه ای بزرگ بریزید ، روغن نارگیل و روغن زیتون را به آن اضافه نمایید . مواد را با یک چنگال هم بزنید . روغن زیتون آنتی اکسیدان و ضد التهاب است که با مقادیر بالای ویتامین E مرطوب کننده ای عالی محسوب می شود . روغن نارگیل هم ضد میکروب و بسیار التیام بخش می باشد و به آبرسانی و مرطوب کنندگی پوست کمک می کند .

بعد روغن ها را به ترکیب بیافزایید . برای التیام پوست پا ، روغن درخت چای معجزه می کند . این روغن به درمان هرگونه التهاب در پوست می پردازد و آنتی باکتریالی قوی است . اگر می خواهید بوی پا را از بین ببرید ، حتما از روغن چای استفاده کنید . البته روغن نعناع نیز بوی بد پا را کاهش می دهد و علاوه بر آن برای عضلات پا بسیار آرامش بخش است . اما روغن اسطوخودوس حتی حس آرامشی عمیق تری را در ماهیچه ها ایجاد می نماید و درد را کاهش می دهد . همه ی این مواد را به خوبی ترکیب کنید .

مواد را به یک شیشه ی در دار انتقال دهید و در آن را محکم ببندید . باید از شیشه در جای خنک و تاریک نگهداری کنید تا ماندگاری مواد بیشتر شود. نگهداری در فریزر هم امکان پذیر می باشد .

برای استفاده از این اسکراب ، کمی از آن را با قاشق کف دست بریزید و به پاها بزنید . قاشق را به صورت عمقی در ظرف قرار ندهید . از آنجایی که در اسکراب خانگی شما مواد نگهدارنده وجود ندارد ، این کار به رشد باکتری های کمک می کند . موقع استفاده از اسکراب روی صندلی راحت بنشینید . برا ی آنکه از تمامی فواید اسکراب بهره ببرید ، اجازه دهید ده تا پانزده دقیقه روی پوست استراحت کند .

سپس پوست را با آب گرم بشویید و با حوله خشک کنید . حال کف پای خود احساس تازگی و خنکی خواهید داشت . بعد به پاها مرطوب کننده بزنید تا جذب شود .

اگر ترک های پا عمیق باشند ، بهتر است با یک دکتر مشورت کنید . شاید مشکل تنها با تشخیص دکتر قابل حل باشد . اما بیشتر مواقع ، تنها یک اسکراب ساده برای ترک پا کفایت می کند . این اسکراب و به طور کلی مراقبت از پاها استرس را نیز تا حد زیادی کاهش می دهد .