اگر آخرین باری که یک برس گرد و سشوآر را برای حالت دادن به موها به دست گرفتید، در سن دوازده سالگی بوده ، احتمالا حالا از سختی کار با برس گرد و درست کردن مو چندان اطلاع ندارید . تجربه ی نشان می دهد تمام خانم ها در استفاده از سشوآر و برس استعداد ذاتی ندارند .

برای بسیاری از ما ، سشوآر کشیدن حرفه ای در منزل یک چالش واقعی محسوب می شود و از جمله مشکلات مرتبط می توان به انتخاب زاویه ی موها ، خستگی دست ها و حتی گاهی بد و بی راه گفتن به برس و سشوآر اشاره کرد . اما حالا بهتر است تجربیات چندین ساله ی متخصص ها در زمینه ی استفاده از یک برس گرد را بکار ببندید تا شرایط را تغییر دهید . پس به خواندن این مطلب تا انتها ادامه دهید و از برس گرد مثل یک استایلیست مو استفاده کنید .

برای شروع باید متذکر شویم تا زمانی که موها به میزان هشتاد ، نود درصد خشک نشده ، از برس گرد استفاده نکنید. این کار تنها هدر دادن وقت و نیرو است . نکته ی دوم اینکه از ابزارهای دیگر نیز کمک بگیرید . برای داشتن موهای لطیف و به حداقل رساندن آسیب سشوآر ، دهانک سشوآر را روی آن قرار دهید و از برس غیر فلزی استفاده کنید. در آخر ، قسمت بندی موها را فراموش نکنید . قسمت بندی های کوچک تر ، نتیجه ی بهتر . موها را طوری قسمت بندی کنید که حجیم تر به نظر آیند . ترفند ها

اشتباهی که تا کنون انجام می دادید احتمالا عدم تغییر جایگاه و یا زاویه ی صحیح است . تا حالا به آرایشگر خود دقت کرده اید که چطور دائما جایگاه سشوآر را تغییر می دهد ؟ اگر تنها سشوآر کردن را از یک زاویه و جهت ادامه می دهید ، انتظار نتیجه ای حرفه ای را نداشته باشید . اما احتمالا شما زاویه ی برس را هم در زمان مورد نیاز تغییر نمی دهید. اگر هم سشوآر و هم برس را دائما به صورت افقی بگیرید ، نتیجه هم افقی خواهد بود و حجم موها از بین خواهد رفت . بعد از سشوآر ریشه ، برس را عمودی بگیرید. اگر می خواهید موها جلوه ای طبیعی داشته باشد ، کم کم مچ خود را به صورت کمان بچرخانید .

مورد دیگری که باید تغییر کند ، درجه ی سشوآر است . سشوآر با درجه گرمای بالا و باد زیاد شاید به نظر بهترین انتخاب باشد ، اما اگر حرفه ای نباشید ، استفاده از این درجه ممکن است تنها موها را وز و درهم نماید . در طول موها از درجه ی متوسط و یا حتی پایین سشوآر استفاده نمایید . در غیر این صورت ممکن است به بخش های پایینی و بسیار ظریف مو آسیب بزنید و کار با آنها سخت شود . و در آخر ، بعد از سشوآر هر بخش به مو اجازه دهید سرد شود و فرم خود را حفظ کند .گرما به مو فرم می دهد ، سرما فرم مو را تثبیت می نماید . بسیاری از خانم ها این مرحله را نادیده می گیرند . به همین دلیل نتیجه روی موها دوام چندانی ندارد .