براساس نتایج تحقیقات دانشمندان دانشگاه آلکند آمریکا، ویتامین D در سلامت، بهبود و کارکرد ریه نقش اساسی دارد. این دانشمندان دریافتند. کارکرد ریه های بیمارانی که ویتامین D بیش تری در خون آن ها وجود دارد، بهتر است. هم چنین این دانشمندان دریافتند مقدار ویتامین D موجود در خون افرادی که سیگار نمی کشند بیش تر از کسانی است که سیگار می کشند.

مادران چاق نوزادان نارس به دنیا می آورند

نتایج تحقیقات دانشمندان مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های آتلانتا حاکی است که اضافه وزن در دوران بارداری موجب زایمان قبل از موعد در زنان می شود این دانشمندان با بررسی تأثیر اضافه وزن روی زایمان قبل از موعد در 113 هزار و 802 زن در بین سال های 1996 و 2001 دریافتند زایمان قبل از موعد در زنانی که در طول دوران بارداری به میزان لازم و طبیعی وزن اضافه نمی کنند، بیش تر است و هم چنین اضافه شدن بیش از حد وزن در دوران بارداری سلامت زنان را تحت تأثیر قرار می دهد.

ارتباط چاقی و آلزایمر

تحقیقات دانشمندان موسسه تحقیقات کیسر کالیفرنیا حاکی است. اضافه وزن در اوایل دهه 40 سالگی احتمال ابتلا به آلزایمر را در سنین بالاتر افزایش می دهد. این دانشمند با اندازه گیری چاقی 9 هزار زن و مرد- 40 تا 45 ساله در ناحیه پشت و بازو و با در نظر گرفتن عواملی چون دیابت، سکته مغزی، کلسترول و فشارخون بالا دریافتند که احتمال ابتلا به آلزایمر مستقل از عوامل مذکور در کسانی که پشت و بازوی چاق تری دارند 3 برابر بیش از سایرین است. هم چنین این دانشمندان دریافتند احتمال ابتلا به آلزایمر در اثر اضافه وزن در آغاز دهه چهل زندگی با در نظر گرفتن شاخص توده بدنی افزایش می یابد.