mahsho-pore_sizeمه شو: بسیاری هستند که از داشتن منافذ باز پوست خود گله مند می باشند مخصوصا خانم ها که بسیار به پوست خود و میزان منافذ باز آن حساس هستند و مایلند تا هرچه سریعتر با از بین بردن آنها، به پوست صاف و زیبای خود بازگردند. در اینجا به توضیح بهترین و آسان ترین روش های بستن منافذ باز پوست می پردازیم:

1- بخور دادن پوست:

در ظرفی آب را به جوش آورید و زمانی که آب جوش آمد، ظرف را از روی اجاق بردارید. سپس سبزی های تازه و معطری مانند نعناع، بابونه و یا رزماری را داخل آن بریزید. صورت خود را بخوبی بشویید و سپس یک حوله روی سر خود بیاندازید و بالای ظرف حاوی آب جوشیده و سبزیجات معطر به مدت 3 تا 5 دقیقه بایستید.

بیش از حد به ظرف نزدیک نشوید زیرا امکان دارد پوست شما بسوزد. تا زمانی به پوست خود بخور دهید تا صورتتان عرق کند. عرق کردن صورت نشانه این است که منافذ باز پوست کم کم در حال بسته شدن هستند.

2- لیمو:

ماهیت اسیدی لیمو، از جمله عوامل اصلی سفت شدن پوست و بستن منافذ باز آن می باشد. به کمک یک قاشق غذاخوری آب لیمو و 2 عدد سفیده تخم مرغ، یک ماسک صورت شگفت انگیز تهیه کنید. این یک ماسک عالی برای بستن منافذ باز پوست می باشد. این ماسک را به مدت 10 دقیقه روی پوست خود بگذارید و سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید.

هفته ای 2 بار از این ماسک ساده و عالی پوست استفاده نمایید. برای گرفتن نتیجه بهتر از این ماسک، بهتر است پس از بخور دادن پوست خود، آن را مورد استفاده قرار دهید. روش دیگر این است که چند قطره آب لیمو را با آب ترکیب کرده و تمام پوست صورت خود را با آن کاملا بپوشانید و پس از چند لحظه صورت خود را بشویید. این روش نیز، از بهترین روش های بستن منافذ باز پوست و کاهش جوش است. دقت کنید که از آب لیمو به مقدار خیلی زیاد استفاده نکنید و آن را بطور مستقیم روی پوست خود قرار ندهید.

3- یخ:

یکی از آسان ترین روش های بستن منافذ باز پوست، استفاده از یخ می باشد. تکه ای یخ را داخل یک پنبه آرایشی گذاشته و آن را روی پوست خود به مدت 10 تا 20 دقیقه بکشید. نتیجه این عمل، بسته شدن منافذ باز پوست و خارج شدن گرد و غبار از داخل آنهاست.

4- گلاب:

گلاب یکی از بهترین محصولات طبیعی مراقبت از پوست و استفاده از آن، از بهترین روش های بستن منافذ باز پوست محسوب می گردد. ابتدا آرایش خود را کاملا پاک نمایید و صورت خود را بشویید. سپس کمی گلاب را روی صورت خود بمالید. پس از استفاده گلاب، لازم نیست که پوست خود را بشویید.

5- کرم ضد آفتاب:

کرم های ضد آفتاب ، پوست شما را در برابر صدمات نور آفتاب حفاظت می کنند. آفتاب، از علل اصلی ایجاد منافذ باز پوست است. از کرم های ضد آفتاب مناسب پوست که فاقد چربی هم باشند، استفاده کنید.

6- مرکبات:

مرکبات را زیاد مصرف کنید. مرکباتی مانند پرتقال و نارنگی، پوست را سفت کرده و کلاژن را بازسازی می کنند. بازسازی کلاژن، عامل افزایش خاصیت ارتجاعی پوست و کاهش منافذ باز آن می باشد.

7- تونر:

روزانه به کمک تونرها، پوست خود را پاک نمایید. بقایای صابون، پوست مرده و همچنین باقی مانده آرایش؛ از جمله عوامل اصلی ایجاد منافذ باز پوست محسوب می گردند که تونرها، آنها را کاملا پاک می کنند و از بین می برند. بنابراین، حتما روزانه از تونرها استفاده کنید زیرا از بهترین روش های بستن منافذ باز پوست هستند.