اگر از رژیم غذایی خاصی پیروی می کنید ، حتما هدف شما داشتن اندامی زیبا از راهی کاملا طبیعی است ، نه داشتن اندامی به شکل پوست و استخوان و البته با بیماری های گوناگون ! البته کاهش وزن و رسیدن به اندامی زیبا کار دشواری محسوب می شود ، اما این هدف قطعا با رعایت نکات کلیدی ممکن خواهد بود.

اما بدن شما چطور زبان رژیم های غذایی متفاوت را درک می کند ؟ اگر تا کنون رژیم غذایی خاصی را برگزیده اید و نتیجه ی مورد نظر خود را دریافت کرده اید ، حتما می دانید که هر برنامه غذایی قوانین منحصر به فردی دارد و تنها با رعایت آنها رژیم ، نتیجه بخش خواهد بود.

نیاز به کاهش وزن بدین معناست که در بخش های خاصی از بدن ، مثل شکم و ران ، تجمع چربی وجود دارد و اگر نیاز به کاهش وزن دارید همیشه و طبق برنامه های گوناگون مصرف برخی از مواد غذایی خاص ، از جمله کربوهیدرات ممنوع می شود. در واقع با این تعریف ما سعی می کنیم این موضوع را انتقال دهیم که با عدم مصرف این مواد شما حجم زیادی از ماهیچه ها و همچنین آب بدن خود را از دست خواهید داد و نه چربی اضافی.

این روش ، یا به عبارتی گرسنگی کشیدن ، قطعا به هر نحوی از وزن شما چند کیلویی خواهد کاست . اما به حل مشکل کمکی نمی کند و در واقع ذخایر چربی همچنان در جای خود باقی می مانند.

بعد از رژیم غذایی بعد از رژیم غذایی ، تنها چیزی که بدست می آورید ماهیچه هایی ضعیف و کوچکتر از حجم طبیعی است . همین موضوع حتی بدن را به ذخیره ی هرچه بیشتر چربی تشویق می کند.

این اثرگذاری یو یو وار ادامه می یابد ، زیرا بعد از رژیم ، آب بدن مثل زمان قدیم از دست نرفته و به جای اول خود باز خواهید گشت . این موضوع را تقریبا تمام کسانی که رژیم به قصد لاغری می گیرند ، تایید می نمایند.

همچنین این نکته را به خاطر بسپارید که بسیاری از رژیم های غذایی حتی به جای فایده ، به بدن شما ضرر می رسانند و این آسیب ها تنها شامل موارد فیزیکی نمی شوند ، بلکه در بسیاری از مواقع مضرات روانی مثل ناامیدی ، ترس از شکست در آینده ، تسلیم شدن در برابر اضافه وزن و غیره را در پی خواهند داشت .

اگر نتیجه ای با ماندگاری بالا و افزایش انرژی هدف شما است ، رژیم های غذایی را ، هرچند محبوب ، فراموش کنید و پیش از هر چیز مطمئن شوید برنامه غذایی کامل و سرشار از مواد مغذی مورد نیاز بدن دارید.