سالاد کاهو

کاهو 6 برگ خیار 10عدد هویج 1 عدد (کوچک) پونه کوهی 1 قاشق مرباخوری لیمو ترش تازه به مقدار لازم نمک به مقدار لازم روغن زیتون 3 قاشق غذا خوری

پس از شستن مواد، آن ها را در صافی قرار دهید تا آبشان کشیده شود، کاهو و خیار را ریز خرد کنید. هویج را رنده کنید و سپس آن ها را خوب مخلوط نمایید و با نمک و پونه به سالاد بیفزایید. در انتها لیمو ترش تازه و روغن را به آن اضافه کنید.

سالاد را قبل از غذا میل کنید و آن را به خوبی بجوید.

سالاد سبزیجات

نعناع 50 گرم ترخون 50 گرم مرزه 30 گرم جعفری 100گرم پیازچه 3 الی 4 شاخه شوید 50 گرم خیار بوته ای با پوست و ته 2 عدد گوجه فرنگی رسیده 3 عدد ساقه ترد کرفس 3 عدد

همه سبزیجات را به همراه خیار و گوجه فرنگی به صورت ریز و ساقه کرفس ها را از عرض خرد کنید و در ظرف مناسبی بریزید. نمک، آب لیمو ترش تازه و روغن زیتون را به آن بیفزایید و خوب مخلوط کنید. سالاد را قبل از غذا میل کنید و آن را به خوبی بجوید.

شربت زردالو

زردالو رسیده بدون هسته 1 کیلوگرم عسل 500گرم یخ قالبی کوچک 3 قطعه آب به مقدار لازم

زردالوها را بشویید و در صافی قرار دهید تا اب آن ها کاملا کشیده شود. سپس هسته ان ها را جدا کنید و به همراه عسل در مخلوط کن کاملا مخلوط کنید. حال ماده اولیه شربت اماده است. یک سوم لیوان را از این ماده پر کنید و سپس به ان اب اضافه کنید و ان را خوب هم بزنید تا محلول یکنواختی به دست اید. در انتها یخ را به شربت بیفزایید و اجازه دهید خنک شود و سپس به ارامی میل کنید.