ابتدا باید مطمئن باشید که دیابت شما به خوبی تحت کنترل درامده است.

قبل از ورزش از کنترل قند خون باید مطلع باشید. زیرا در غیر این صورت ممکن است حوادث نامطلوبی پیش آید. قبل از ورزش بایستی در مورد وضع عمومی خودتان با پزشک خود مشاوره کنید. چه دیابتی باشید یا نباشید گواهی سلامتی و مجوز پزشکی ضروری می باشد. اگر سن شما بالاتر از 35 بوده و 20 سال یا بیشتر سابقه دیابت دارید داشتن مجوز پزشکی ضروری و قطعی می باشد.

فرم صحیح ورزش را انتخاب کنید

برای فرد دیابتی بهترین ورزش این است که از طریق فعالیت های مداوم مقادیر زیادی انرژی مصرف کند. دویدن سریع، بدو رفتن، دوچرخه سواری، اسکی، طناب بازی و غیره جزو این قبیل فعالیت ها می باشند. این ورزش ها کنترل بیماری را آسان می کنند. ورزش هایی که با حرکت و وقفه های طولانی و متناوب توام هستند، انرژی قابل توجهی مصرف نکرده و برای پایین آوردن قند خون زیاد مناسب نمی باشند.

انواع فعالیت های ورزشی

بدمینگتون بسکتبال رقص دوچرخه ثابت بدنسازی اسکی دوچرخه سواری شمشیربازی هاگی هاکی روی یخ هندبال گلف اسکیت روی یخ طناب بازی راکت بال اسکیت با رولر قایقرانی دو رفتن توپ بازی پله نوردی شنا تنیس والیبال پیاده روی کشتی تپه نوردی

ورزشی را انتخاب کنید که دوست می دارید

مردم بیشتر به ورزش های مورد علاقه خود عشق می ورزند. برای کنترل قند خون خوشبختانه انواع متعددی ورزش وجود دارد که لیست آن را مشاهده کردید. قبل از انتخاب نوع ورزش از تسهیلات موجود مطلع باشید. مثلا می توان در هر جا پیاده روی کرد. ولی برای ورزش های دیگر وسایل و شرایط بخصوصی لازم می باشد.