رنگ مناسب رژ لب به شما اعتماد به نفس می بخشد.اما استفاده از رنگی غیر طبیعی برای اکثر خانم ها زیاد هم جذاب نیست. این نوع از رنگ ها بقیه ی اجزای صورت را در سایه قرار داده و به همه می گوید ، شما برای جذابیت خیلی تلاش می کنید. اگر به دنبال رژی پر رنگ هستید ، باقی آرایش شما باید ساده باشد. رژ لبی روشن با سایه چشم دودی و رژ گونه ای سرخ ، بیشتر از زیبایی ، ظاهری مسخره ایجاد می کند.

ناخن های بلند و زرق و برق دار شاید این مورد کاملا سلیقه ای باشد ، اما ناخن های بلند هیچ وقت بهترین مدل نبوده است . این نوع از ناخن به عقیده ی بسیاری شباهت با ناخن جادوگر های کارتونی دارد. خصوصا ناخن های نوک تیز و بادامی شکل .

استفاده از رنگ برنزه در تمام صورت اگر به رنگ برنزه علاقه دارید ، بهتر است بدانید این رنگ برای تمام نقاط صورت مناسب نیست. ایده رنگ های برنزه این است که آن را به قسمت هایی از صورت که بیشتر در معرض تابش نور خورشید هستند بزنید. می توانید از این رنگ روی قسمت های بیرونی صورت ، بالای پیشانی ، استخوان گونه و خطوط فک استفاده نمایید.

کشیدن ابروها پر کردن ابروها با وسایلی مثل مداد جلوه ی طبیعی را از چهره شما می گیرد. بخشی از میکاپ که به ابروها مربوط می شود بدون شک یک هنر است. بهترین راه برای کشیدن ابروها استفاده از سایه ی ابرو است . استفاده از سایه ی ابرو بسیار سریع ، آسان و با ظاهری کاملا طبیعی می باشد.

مژه های خیلی مصنوعی ! هر زنی آرزوی مژه هایی بلند و حجیم را دارد، همین نیز دلیل بکار گرفتن ریمل و فر مژه ، به صورت روزانه شده است. یکی از لوازم آرایشی که معمولا هیچ خانمی بدون آن نمی تواند زندگی کند ، ریمل است ! اما امروزه روش های کاشت و اکستنشن مژه ، همه را از این نعمت برخوردار می سازد. اما از فکر کردن به عوارض جانبی این کار ، حساسیت ، مشکلات بهداشتی و تخریب مژه های اصلی ، غافل نشوید.

کشیدن خط لب خطوط زننده و ناهماهنگ همیشه به شما چهره ای غیر طبیعی می بخشد. خط چشم رتبه ی اول را در این زمینه دارد و رتبه ی دوم به خط لب ها می رسد. بسیاری از خط لب ، برای جلوگیری از پخش شدن رژ لب استفاده می کنند. اما خط لبی زننده که به طور واضح قابل تشخیص از رژ لب است ، زیبایی چندانی ندارد.

شست و شوی بیش از حد صورت زیبایی در درجه ی اول از پوستی زیبا سرچشمه می گیرد و ما خیلی ساده این زیبایی را با شست و شوی زیاد کاهش می دهیم. البته نوع پوست هر فرد نسبت به دیگری متفاوت است و برخی از ما شاید مسن تر از آنچه هستیم به نظر می رسیم . بنابراین دلایل زیادی برای موارد اینچنینی می توان نام برد ، اما به طور کلی حتما متوجه خشکی و التهاب پوست بعد از استفاده از کرم پودر ها و پنکیک ها شده اید. از شستن بیش از حد پوست خود بپرهیزید . اجازه دهید پوست چربی طبیعی خود را حفظ نماید تا چنین اتفاقی نیافتد. البته شست و شوی صورت قبل از رفتن به رختخواب و پاک کردن مواد آرایشی ضروری است. اما می توانید از شست و شو صبح ها صرف نظر کنید. همچنین استفاده از شوینده های مخصوص بچه برای جلوگیری از خشک شدن پوست بسیار موثر است.

استفاده از ریمل های ضد آب به صورت روزانه ریمل ضد آب ، به دلیل ماندگاری بالا در طول روز ، عالی است . اما پاک کردن آن از مژه ها دشوار بوده و حاوی مواد مضری نیز است. نه تنها استفاده ی روزانه از این نوع ریمل آسیب های جدی به مژه ها وارد می آورد ، بلکه مواد شیمیایی موجود در آن باعث سفید شدن و از بین رفتن تدریجی مژه ها می شود. به طور خلاصه ریمل ضد آب خود را برای روزهای مبادا نگه دارید.