زردچوبه یکی از با ارزش ترین ادویه های موجود در کابینت آشپزخانه است که در کنار رنگ و طعم در غذاها ، فواید زیادی در زمینه ی زیبایی طبیعی پوست دارد. حتما تا کنون بارها درباره ی خواص بی نظیر آن برای سلامت بدن ، در صورت مصرف مداوم ، شنیده اید. بهتر است بدانید زردچوبه برای سلامت و زیبایی پوست نیز نتیجه ی مشابهی دارد . این ادویه ی متواضع برای برطرف ساختن مشکلات پوستی ، از بین بردن رنگ غیر نرمال پوست ، درمان ترک های کف پا ، پیشگیری از ریزش مو و حتی درمان شوره ی سر کاربرد دارد . یک ادویه ، هزاران معجزه ی زیبایی !

زردچوبه برای پوست

در این قسمت برخی از فواید اعجاب انگیز زردچوبه برای پوست را بیان می کنیم :

از بین بردن جای جوش و زخم

خاصیت ضد التهابی زردچوبه برای پاکسازی منافذ و آرامش پوست بسیار مفید است . زردچوبه همچنین اسکار و لکه های پوستی را از بین می برد و به درمان سریعتر زخم ها با ویژگی ضد قارچ خود کمک می کند . یک مشت زردچوبه را با یک قاشق چایخوری آب ترکیب کنید و خمیر را به ناحیه ی مورد نظر از پوست بزنید . اجازه دهید خمیر برای مدت 25 دقیقه خشک شود . سپس پوست را با آب ولرم بشویید.

به تعویق انداختن علایم پیری پوست

زردچوبه حاوی رنگدانه های کورکومینوئید است که به بدن در تجزیه ی آنتی اکسیدان ها کمک می کند . این ماده از سلول ها در برابر آسیب های رادیکال های آزاد محافظت کرده و حتی ظهور علایم پیری پوست مثل لکه های تیره ، خطوط ریز و چین و چروک را به تعویق می اندازد .

درمان پوست خشک و ترک خورده

آیا تا به حال هر راهی را برای درمان پاشنه های ترک خورده امتحان کردید ؟ اما این بار زردچوبه شما را ناامید نخواهد کرد . کمی روغن نارگیل را با پودر زردچوبه ترکیب کنید و خمیر بدست آمده را به پاشنه بزنید . بعد از پانزده دقیقه که خمیر خشک شد پوست را بشویید .

التیام بخش سوختگی پوست

یک مشت زردچوبه را با کمی شیر ترکیب نمایید و روی ناحیه ی سوخته پوست بزنید . اجازه دهید خمیر خشک شود ، سپس به آرامی پوست را شست و شو دهید . این کار را چند بار در روز و به مدت یک یا دو هفته تکرار کنید تا حتی جای سوختگی از بین برود. خاصیت التیام بخش زردچوبه از گذشته دور معروف بوده است.

درمان ترک های سفید پوستی

ترکیب زردچوبه ، زعفران و آب لیمو ترش را می توانید برای از بین بردن ترک های پوستی مورد استفاده قرار دهید. خمیر را روی پوست زده و بعد از 15 دقیقه بشویید . این کار را هر روز تکرار کنید تا ترک ها کمرنگ شوند .