آیا پس از شروع درمان ، آکنه من پیش از بهتر شدن بدتر خواهد شد؟

ممکن است برحسب دارویی که مصرف می شود ، یک دوره تطبیق پوست با درمان وجود داشته باشد. در این فرایند ، پوست سرخ و ملتهب یا حساس تر می شود و شاید پوسته پوسته شدن نیز رخ دهد که طی آن پوست انگار کنده می شود. با بیشتر مصرف کردن مرطوب کننده در آن ناحیه پوست و آهسته تر شروع کردن برنامه درمان این عوارض به حداقل می رسد.

من معمولا به بیمار خود توصیه می کنم در صورت امکان هر بار مصرف یک داروی جدید را آغاز کند تا اکثر واکنش نامطلوبی رخ داد بهتر بشود عامل آن را شناسایی کرد. همچنین ، معمولا می توانید ابتدا دارو را به دفعات کمتر مصرف کنید و با بیشتر شدن تحمل پوستتان آن را افزایش دهید. اکثر مردم هر بار مقدار بسیار زیادی از دارو را مصرف می کنند ، کافی است یک لایه نازک از دارو را به پوست بزنید ؛ بیشتر از این مقدار فقط اتلاف دارو و بیشتر کردن خطر التهاب و تحریک پوست است.

آنچه مردم در شروع یک درمان جدید اغلب بدتر شدن پوست می پندارند ، صرفا تحریک و کنده شدن لایه سطحی پوست در این دوره تطبیق است. گاهی اگر آکنه غالب از نوع کومدونی باشد و کومدون ها در عمق پوست باشند ، پوست موقتا بدتر به نظر می آید چون این ضایعات به سوی سطح پوست حرکت می کنند و بیرون می زنند. این روند طی یک ماه یا بیشتر به پایان می رسد.

loading...
پوست سطح ۱ مراقبت از پوست مطالب برگزیده

ارسال نظر