آیا میزان حد و حدود هضم غذا مهم است؟

خیلی مهم است که حد و حدود هضم غذایمان برایمان اهمیت داشته باشد. لازم است که ما برای دفع تفاله های سمی بدنمان انرژی آزاد کنیم. مراحل هضم غذا بیشتر از هر عملیات دیگری در بدنمان احتیاج به انرژی دارد. ترکیب صحیح مواد غذایی این انرژی را خود به خود مطابق نیاز بدن برای سم زدایی آزاد می کند. خوبی داستان اینجاست که گرسنه تان نمی شود. آیا دوست دارید از امروز تا 10 روز دیگر 5 کیلو وزن کم کنید آن هم با خوردن؟ خوب البته. هر کسی که اضافه وزن دارد این را دوست دارد.

فقط با استفاده از دانسته های جدیدتان راجع به ترکیب صحیح مواد غذایی این امر به راحتی میسر است.

ترکیب مواد غذایی کاری عملی است! اصلا چیزی نیست که برای باور آن به قول من نیاز داشته باشید. تنها کاری که باید بکنید این است که از امروز غذایتان را با هم درست ترکیب کنید، خودتان خواهید دید که تا چه حد این اطلاعات درست یا غلطند.

مهم این نیست که چیزی ثابت بشود یا نه! وقتی بتوانید به خوبی انرژی تان را بالا ببرید و درد و بلاهای معده تان را دور بریزید، وزن کم کنید و با ترکیب صحیح مواد غذایی هم کنار بیایید، آیا دیگر مهم است که چیزی به کسی ثابت بشود یا نه؟ معلوم است که نه! حرف من را باور نکنید! امتحان کنید.

ترکیب صحیح مواد غذایی زمینه را برای وزن کم کردن مساعد می کند. اگر بتوانید غذا بخورید و به جای 8 ساعت 3 ساعت در معده تان نگهش دارید از 5 ساعت اتلاف انرژی جلوگیری کرده اید. 5 ساعت در راه سم زدایی و وزن کم کردن جلو افتاده اید. در عین حال که انرژی بیشتری هنگامی که این غذا به راحتی وارد معده تان شد، بدست خواهید آورد.

بعضی از مردم به من گفته اند: این گفته ها کاملا به عقل جور در می آید، و ما آنها را کاملا می پذیریم، ولی من یک کارمندم و هر روز برای ناهار بیرون خانه هستم و این کار برای من عملی نیست. چرا نه؟ شما می توانید در هر رستورانی که بخواهید این قوانین را رعایت کنید.

تمام رستوران های خوب آن چیزی را برای شما آماده می کنند که می خواهید. شما مشتری هستید. شمائید که پول می پردازید. پس می توانید هر چه می خواهید بخورید. می توانید با همکارتان به رستورانی که همیشه می روید و کنار محل کارتان است بروید و بپرسید: غذای امروزتان چیست؟ امروز ماهی قزل آلای تازه داریم که خیلی عالی است.

بسیار خوب، من ماهی قزل آلا می خورم، ولی به جای برنجی که معمولا با ماهی می آورید چه سبزیجاتی آماده دارید؟

خوب، مارچوبه داریم و گل کلم.

عالی است، من قزل آلا با مارچوبه و گل کلم می خورم. لطفا ممکن است یک سالاد هم همراه آن برایم بیاورید؟

می بینید که می توانید در سفارش غذایتان به راحتی مداخله کنید و ناهارتان را کامل و صحیح بخورید. هیچ وقت هم همکارتان از شما نمی پرسد که چطور شده برنج نمی خوری؟ هیچ وقت هیچ کس چیزی نمی گوید. جالب اینجاست که وقتی شما و همکارتان از جا بر می خیزید شما احساس سبکی می کنید و قادرید بقیه روزتان را با انرژی فراوان به پایان برسانید و همکارتان معده ای پر از غذاهای فاسد و گندیده دارد، تا شب پدرش را در می آورد.