نشانه های مالاریا ارتباط نزدیکی با چرخ زندگی انگل دارد. بعد از یک دوره کمو.ن 8 روزه تا 8 ماهه تب و لرزی آغاز می شودکه از 15 دقیقه تا یک ساعت طول می کشد و ناشی از متلاشی شدن گلبول های قرمز است.سردرد، استفراغ و تهوع هم ممکن است ایجاد گردد. تب با چند ساعت بالا می ماند و سپس با پایین آمدن حرارت بدن، تعریق شروع می شود. این چرخه، می تواند هر 48 تا 72 ساعت بسته به گونه انگل تکرار شود.

چنانچه دچار هر کدام از این علایم با نشانه ها در عرض یک سال پس از سفر به مناطق مالاریا خیز شدید، فوراً به پزشک مراجعه کنید.یک گستره خون و مشاهده آن در زیر میکروسکوپ می تواند، انگل را شناسایی کند.

از آنجایی که عفونت مالاریایی اغلب در ابتدا شبیه آنفلوآنزا یا دیگر بیماری های ویروسی به نظر می رسد، مواظب باشید، در صورت ابتلا به یک بیماری تب دار در عرض 12 ماه پس از سرف به یک منطقه مالاریا خیز، به سادگی از کنار آن نگذرید. راجع سفر خود با پزشک صحبت کنید. یک آزمایش خون می تواند مبتلا بودن یا نبودن شما را مشخص سازد.

مالاریا تا چه حد جدی است ؟

در صورت عدم درمان، برخی از انواع مالاریا می توانند به مرگ فرد منجر شوند. این بیماری ممکن است پس از 6 الی 8 ماه برطرف شود.اما برخی گونه ها می توانند تا 3 سال یا بیشتر هم مقاومت کنند.مالاریا فالسیپاروم یکی از چهارنوع مالاریای شایع است، که می تواند درعرض چند ساعت پس از ظهور علایم اولیه منجر به مرگ فرد شود.